Avatar billede tuk Nybegynder
14. maj 2005 - 23:34 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ikke-standard USB-kabel

Jeg har købt en MEGET billig halv-gammel MP3-afspiller fra et restlager uden hverken flash-RAM eller USB-kabel (og jo, jo ... den er god nok. Jeg HAR en kvittering ;-)

Men jeg vil have et USB-kabel til den, og så vidt jeg kan se, er det et eller andet ikke-standard USB "Mini-B" stik, der er i afspilleren. ( http://tukster.dk/hvilket_USB.jpg )

Jeg har skrevet til producentens kundeservice, men mens jeg venter på svar derfra, vil jeg høre, om nogen her har et bud på, hvor man (hvis det overhovedet er muligt) kan købe sådan et?
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2005 - 00:02 #1
Avatar billede AnyFellow Mester
15. maj 2005 - 00:10 #2
Vil tro du kan købe et kabel mange steder.

Det er et mini-usb-stik:
http://www.cypressindustries.com/products/mini_usb_4p_connector.html
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2005 - 00:16 #3
Jeg tror kfisker har ret. Jeg troede faktisk mit link var til et mini-usb-stik :(
Avatar billede AnyFellow Mester
15. maj 2005 - 00:18 #4
milter...> Der er efterhånden mange stik der går under navnet mini-usb, så det er let at blive forvirret.
Prøv at søge på google, kun danske hjemmesider, og så "mini usb". Det kommer der en hel del forskellige stik frem af.
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2005 - 00:27 #5
:)

Hvis jeg føjer  kabler  til søgningen, reduceres hits fra ca. 26.000 til ca. 1200, så der er noget at vælge imellem.
Avatar billede tuk Nybegynder
15. maj 2005 - 01:16 #6
Ahh ... selvom ingen af jeres inputs ramte bulls eye, fik det mig på det rigtige spor. Mini-B findes åbenbart både i en 5-pins udgave (blandt andet http://www.zitech.dk/Product/BigImage.aspx?ID=152786 - sådan et, som jeg fx. bruger til mit digitalkamera) OG en 4-pins udgave (http://www.zitech.dk/Product/BigImage.aspx?ID=124397).

Det er sandsynligvis sidstnævnte, jeg skal have fat i.

Så blev man så klog ;-)

Hvis I begge smider svar, kan I dele indsatsen ... :-D
Avatar billede AnyFellow Mester
15. maj 2005 - 07:30 #7
Svar :o)
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2005 - 11:03 #8
Også fra mig :)
Avatar billede tuk Nybegynder
15. maj 2005 - 12:39 #9
Jeg takker og lukker :-D