Avatar billede portnoy Nybegynder
14. maj 2005 - 22:22 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Forbindelse bliver meget langsom med 2 pc´ere.

Problemet er at når jeg har min ene bærbar på nettet, så er forbindelsen fin. Men når jeg så kobler min anden pc på netværket, så bliver forbindelsen utroligt langsom, på den begge. Bare det at loade en simpel hjemmeside, kan tage på til 30 sek.
Forbindelsen er en 2Mb ADSL, på en Cisco 677 forbundet til en trådløs router.
Avatar billede skau Nybegynder
14. maj 2005 - 22:26 #1
Har begge maskiner samme netmask og har de begge ip adresser på det samme subnet
Avatar billede portnoy Nybegynder
14. maj 2005 - 22:31 #2
Begge maskiner er sat på med faste IP adresser, på samme subnet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2005 - 23:45 #3
Nettet vil altid blive lidt langsommere, da der er en del netværkskommunikation der optager båndbredde, ting som arp broadcasts og andet der er tilat holde forbindelsen og den slags.

Når det so er sagt, så skal nettet ikke blive meget langsommere af at du tilslutter endnu en pc. Der kan være følgende galt:

Et dårligt netkort der støjer og dermed forstyrre forbindelsen. jo større båndbredde du kører med jo mere betydning får støj

forkert indstilling af et netkort i forhold til switchen den er tilkoblet, Ting som dupledx, Autonegotiate/manuel tildeling af båndbredde (om det kører 10 eller 100 Mbit) hvis der ikke er overenstemmelse mellem switchen og det ene kort, kan du risikere forskellige, f.eks. at der går mange ressourcer til at få signal igennem, eller at systemet indstiller sig til langsomste hastighed (10 Mbit)

At den ene maskine er svinet til med forskelligt spy/add/malware der optager båndbredden
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. maj 2005 - 10:39 #4
Maskine #1 Alene - Status ?
Maskine #2 Alene - Status ?
Avatar billede portnoy Nybegynder
15. maj 2005 - 11:15 #5
Buffer - der var faktisk noget addware, der gjorde at den blev sløvere. Men derudover kørte den også noget Overnet der ikke var sat korrekt op, og derfor slugte alt netforbindelsen. Den er så konfigureret korrekt nu, og det hele kører fint nu.
Du får halvdelen af pointene, håber det er iorden.