Avatar billede likedon Nybegynder
14. maj 2005 - 21:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Færdig script til billedbehandling

Nogen der kender nogle gode, gratis færdige scripts til billedbehandling. fandt det her, men den kan desværre ikke downloades:
http://www.net4visions.com/dev/etomite/manager/media/editor/spaw/dialogs/plugins/imanager/imanager.php
Avatar billede kourinsu Nybegynder
15. maj 2005 - 02:33 #1
Jeg har skrevet et script, du måske kan bruge. Man uploader sine billeder til et bibliotek, ligger scriptet i biblioteket og kører det. Så laver det automatisk thubnails og opstiller dem. Man kan derefter logge ind og slettet billeder. Scriptet kræver minimal opsætning, men giver mulighed for selv at diffinere størrelse på thumbnailsene plus en masse andet.

Du kan se et eksempel her:
http://www.billigbrandert.dk/test/

Hvis du vil/kan bruge det, vil jeg gerne sende det til dig...
Avatar billede eckhoff Nybegynder
15. maj 2005 - 11:55 #2
Hmmm... Kourinsu, det ser spændende ud det du har lavet.... Kunne man måske få lov og få det....
Avatar billede kourinsu Nybegynder
15. maj 2005 - 12:30 #3
Det kan du tro. Jeg skal lige have gravet den nyeste version frem, så ligger jeg et link. Der går måske lige et par timer...det ligger vist på min anden maskine :)
Avatar billede kourinsu Nybegynder
15. maj 2005 - 14:30 #4
Jeg har lagt filen op her (midlertidigt):
www.billigbrandert.dk/test/index.rar

Når du har hentet det, skal du ligge billederne op i et bibliotek på serveren og CHMOD biblioteket til 777, da scriptet skal kunne oprette thumbnailsene i det. Åben index.php (kan frit omdøbes) i fx dreamweaver og udfyld felterne i toppen. Det vigtigste punkt er stien til billederne. Det SKAL udfyldes korrekt, eller virker det ikke. Hvis serveren kører med safe mode on, skal du nok skrive hele stien fx /home/wwwdata/domainname/sti/til/billederne.

Der bliver også oprettet en fil, der hedder DO_NOT_DELETE.sjc. Filen sørger for, at scriptet kun opretter thumbnails første gang scriptet køres. Hvis du senere ønsker at tilføje billeder til serien, ligges billederne i biblioteket og DO_NOT_DELETE.sjc slettes og scriptet køres igen. Så bliver de nye billeder inkluderet.

Du skal også huske på, at en php server standard, kun kan køre et script i 30 sec. Det betyder, at hvis der er så mange billeder, at det tager længere end 30 sec at lave thumbsene, bliver du nødt til at dele serien i 2 eller flere...

Hvis du har problemer med scriptet, står jeg gerne til rådighed.
Avatar billede eckhoff Nybegynder
16. maj 2005 - 00:47 #5
Nu er det da vidst gået lidt i kludder... Jeg har lagt det hele op og der bliver lavet thumbs. Men når jeg hopper ind på siden www.eckhoff.dk/frueskov/gal.php viser den bare ikke billederne!
Hvad har jeg lavet forkert her????

Håber du kan hjælpe.
Avatar billede kourinsu Nybegynder
16. maj 2005 - 11:11 #6
Hmmm...underligt. Kan slet ikke finde billederne, heller ikke bare ved at slå dem alm op: http://www.eckhoff.dk/frueskov/S4300004.JPG.Sikker på de ligger der?
Avatar billede eckhoff Nybegynder
16. maj 2005 - 11:43 #7
nej de ligger ikke der hvor den søger. De ligger her; http://www.eckhoff.dk/frueskov/pic/S4300004.JPG

Så den leder i den forkerte mappe, men hvorfor det??? jeg har jo skrevet den rigtige sti,
tror jeg da nok ;-)  http://pastebin.com/285029
Avatar billede kourinsu Nybegynder
16. maj 2005 - 11:51 #8
Du skal ligge php filen i sammme mappe som billederne. Der er nok der den ligger begravet :) Hvis du lige holder på, så prøver jeg lige at lave en opdateret version til dig. 2 sec...
Avatar billede kourinsu Nybegynder
16. maj 2005 - 12:06 #9
Jeg kan se, at det giver nogle problemer med at vise billederne, når der køres med safe mode, hvis jeg prøver at gøre som du har gjort. Du bliver nødt til at ligge php filen samme mappe som billederne. Stien du indtaster bliver egentlig kun brugt, når den opretter thumbnail mappen og de underliggende filer.
Avatar billede likedon Nybegynder
16. maj 2005 - 13:50 #10
Kourinsu>> tak det er jo meget fint, men det var nu noget, der kan lidt mere jeg er ude efter.

Jeg har fundet denne efter megen søgen:
https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=92873

ikke så fed som den første jeg linkede til, men den er OK for nu