Avatar billede mollekid Nybegynder
14. maj 2005 - 19:32 Der er 9 kommentarer

Metode kald med parametre (syntaks)

Hej... Jeg har en metode i en klasse, jeg gerne vil kalde fra min anden klasse, men kan ikke finde den rigtige syntaks

Her er den metode jeg gerne vil kalde:

public void sendSSLbesked(String recipients[], String subject,
            String besked, String from) throws MessagingException
            {}

Her er det metode kald jeg gerne ville have fra min anden klasse:

m.sendSSLbesked("{recipients}","subject","besked","from");

Problemet er at den opfatter den første variabel som en almindelig java.lang.string variabel, i stedet for en java.lang.string[].
Avatar billede kalp Novice
14. maj 2005 - 19:35 #1
hvad med uden "" rundt om.?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2005 - 19:37 #2
m.sendSSLbesked( new String[] {"recipients"},"subject","besked","from");
Avatar billede kalp Novice
14. maj 2005 - 19:38 #3
new String[] hvis du prøver at oprette den
Avatar billede kalp Novice
14. maj 2005 - 19:40 #4
okay det kan jo godt se ud til, at det er det du vil eftersom arne_v i hvertfald laver et eksempel på det:)

hvis den er oprettet så skal du ikke kun fjerne "", men også {}.
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. maj 2005 - 20:17 #5
Hvis 'recipient' allerede er et array of strings skal der slet ikke noget rundt om:

  String[] recipients = ["ole@bole","arne@v","anden@fyr"};
  m.sendSSLbesked( recipients, "subject", "besked", "from" );

Hvis 'recipients' er en streng med en masse emailadresser i må du selv sørge for at lave det strengen om til et array:

  String recipients = "ole@bole,arne@v,anden@fyr";    // een lang streng
  String[] recipientArray = recipients.split(",");    // opdel ved kommaerne
  m.sendSSLbesked( recipientArray, "subject", "besked", "from" );

hvis 'recipients' er noget andet så tag og fortæl hvad :). det kan gøres, men Java er kræsen med hvad der er tilladt.
Avatar billede mollekid Nybegynder
14. maj 2005 - 20:19 #6
Tak arne_v.... Er det også muligt at få den til at acceptere den som en variabel...?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2005 - 20:21 #7
m.sendSSLbesked( new String[] { variabel1 },"subject","besked","from");
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2005 - 20:21 #8
m.sendSSLbesked( new String[] { variabel1, variabel2, variabel2 },"subject","besked","from");
Avatar billede kalp Novice
14. maj 2005 - 20:23 #9
mollekid >> Du kan jo oprette den før du sender den med i parameter listen..