Avatar billede mailand Nybegynder
14. maj 2005 - 18:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

xsl:sort numerisk?

Hej...

Jeg har følgende xslt bid, der forvirrer mig lidt...:

<xsl:for-each select="./node [@nodeTypeAlias = 'Competitor']">
<xsl:sort select="number(data[@alias = 'competitorPoint'])"/>
    <tr>
        <td><xsl:number value="position()" /></td>
        <td><xsl:value-of select="@nodeName" /></td>
        <td><xsl:value-of select="number(data[@alias = 'competitorPoint'])"/></td>
    </tr>
</xsl:for-each>

Den skal sortere nogle noder efter 'competitorPoint'. Det gør den også fint, hvis fx. alle tal er 3 cifre, men hvis der er tal, der på 4 cifre, så sorterer den forkert, så det højeste tal kommer nederst... Det giver da ikke mening?

- Andreas
Avatar billede mailand Nybegynder
14. maj 2005 - 18:56 #1
Lidt ekstra research...
Hvis jeg sorterer tallene 10001, 3580, 3226, 3200, 1356, 250, 0

Så sorterer den på denne måde:
10001

... Med andre ord, ser det ud som om, den sorterer efter det første tal i hele tallet:
3-580
3-226
3-200
2-50
1-356
1-0001

... ???

Nogen bud?

- Andreas
Avatar billede nielle Nybegynder
14. maj 2005 - 19:25 #2
Prøv med data-type="number" på din sort.

Ellers forsøger den at sortere leksikografisk - altså på den måde man sortere i et leksikon. Og det stter jo meget godt med hvad du har observeret.
Avatar billede mailand Nybegynder
14. maj 2005 - 19:31 #3
ahhh... du bliver jo ved med at give de gode svar...

smid et svar... og evt. et godt link til en xslt reference... Jeg kan godt se, der er et par ting, jeg ikke helt er god til endnu... :o)

- Andreas
Avatar billede nielle Nybegynder
14. maj 2005 - 19:35 #4
Et svar :^)

En ref: http://www.w3schools.com/xsl/default.asp

Et råd: Google og nogle gode søge kriteriere er altid gode:

http://www.xml.com/pub/a/2002/07/03/transform.html
Avatar billede mailand Nybegynder
14. maj 2005 - 19:42 #5
mange tak...