Avatar billede pepo1965 Nybegynder
14. maj 2005 - 15:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af linieskift

Jeg opretter html-sider i Dreamweaver og ønsker at eksportere koden til et internetshopsystem. Det ser godt ud,bare jeg husker at fjerne alle inieskift i koden, hvilket giver en kolosal masse manuelt arbejde. Det vil jeg gerne uden om.

Findes der i Dreamwaver en funktion som fjerner alle linieskift, så koden kommer til at stå på en linie? Findes denne eventuelt som en extension?

Eller skal jeg alternativt anvende en anden editor, som har en sådan funktion? - i så fald hvilken?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. maj 2005 - 15:17 #1
EditPlus ( Shareware, http://www.editplus.com ) kan godt.. mener også at TSW WebPad/WebCoder ( Freeware, http://www.tsw.dk ) kan..

Man skal (med Regular Expressions) erstatte "\n" med ""..
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2005 - 16:56 #3
<ole>

- men pas på dine JavaScripts ... det kræver en ret god kodeskik  ;o)

Som grundregel skal alle dine linier i JS-koden afsluttes med et semikolon. Sålænge det står på flere linier, betyder det ikke noget, men skal det op på én linie, er det af yderste vigtighed. Eneste undtagelse er ved en 'tuborg' afslutning:
  if (betingelse) {
      noget = "Noget Andet";
  }
  var bla = "blabla";
- som gerne må skrives:
  if(betingelse){noget = "Noget Andet"}var bla = "blabla";

Til gengæld _skal_ alle funktioner afsluttes med et semikolon:
  function bla() {
      alert("Noget");
  }
  bla();
- skal skrives:
  function bla(){alert("Noget")};bla();

Derudover er jeg helt sikker på, DW også har Search/Replace i kode-view - så du behøver nok ikke bruge en separat editor(?)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2005 - 17:35 #4
Du kan også paste denne kode ind i en tom fil og kalde den 'compress.hta'. Læg den et sted på PC'en og læg den fil, du ønsker at komprimere ved siden af.
Skriv filnavnet på filen i det første felt - og navnet på den nye fil i det andet felt (skriver du samme navn i begge felter, overskriver du den originale fil og det er nok ikke fedt). Resten siger vel sig selv:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <HTA:APPLICATION ID="MyApp"
    APPLICATIONNAME="MyAppName"
    VERSION = "0.1-Alpha"
    CAPTION = "yes"
    ICON = "ikon.ico"
    BORDER = "thick"
    SHOWINTASKBAR = "yes"
    SINGLEINSTANCE = "yes"
    MAXIMIZEBUTTON = "no"
    NAVIGABLE = "yes"
    WINDOWSTATE = "normal">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>My Application</title>
<style type="text/css">
body, html {
    height: 100%;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
</style>
<script id="type_hub" src="modification_type"></script>
<script id="pname_hub" src="param_name"></script>
<script id="pval_hub" src="param_value"></script>
<script id="index" src="param_index"></script>
<script id="misc_value" src="param_index"></script>

<script type="text/JavaScript">
function compressFile(line) {
    var f, txt, fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
    var locPath = location.href;
    locPath = unescape(locPath.substr(0, locPath.lastIndexOf("/")+1).split("file:///")[1]);
    f = fso.OpenTextFile(locPath+document.getElementById("from").value, 1);
    txt = f.readall();
    f.close();

    f = fso.OpenTextFile(locPath+document.getElementById("to").value, 2, true);
    txt = txt.replace(/\r|\n/g, "");
    f.write(txt);
    f.close();
}
</script>

</head>
<body>

In file:
<input type="text" id="from"><br>
Out file:
<input type="text" id="to"><br>
<button onclick="compressFile()">Compress</button>
</form>

</body>
</html>

Du kan selv style på skidtet og evt. lægge en 16x16px icon-fil (ikon.ico) ved siden af hta-filen. Så vises den som ikon i titel-linien. En hta kan komme til at ligne et alm. Win-program og er meget sjov at lege med  :)
Selvom det er en special instans af IE, har den andre sikkerheds bestemmelser, som bl.a. gør, man kan få lov at tage fat i filSystemet.

De besynderlige fake-importeringer af JS-filer er af hensyn til Norton AntiVirus. Normalt vil den nemlig ikke tillade en hta tager fat i filSystemet, men med disse fakede imports kryber vi under Norton  ;o)

Læs evt. mere om HTA her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/hta/hta_node_entry.asp
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
14. maj 2005 - 19:39 #5
Det virker - bare jeg husker det med regular exprssions. Har du fået dine point?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. maj 2005 - 21:08 #6
Har ikke fået pointsne endnu.. du skal lige markere mit navn i boksen, og derefter klikke på Accepter-knappen..