Avatar billede h_noer Nybegynder
28. oktober 1999 - 21:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Front Page Express

Med risiko for at få hovedet revet af (igen) på Eksperten tillader jeg mig at tildele mange points til den, der først kan svare mig på, om det kan lade sig gøre (centralt - for administrator) at installere FP Express, uden at alt det andet Microsnot (Outlook Express m.v.) kommer med?
Hvis nej, kan vi så fjerne det skrammel uden at skulle gå rundt til alle lokale maskiner for at afinstallere det igen? Min arbejdsplads har flere LAN koblet sammen over en afstand af 6 kilometer, og det er lidt "træls" at skulle bevæge sig frem og tilbage mellem alle maskinerne for lokal afinst.!!
Avatar billede redfox Nybegynder
28. oktober 1999 - 22:03 #1
Jeg TROR(!) at lige meget hvad, så skal du rundt til alle computere - so get used to it...

Du kan installere FP Express uden OE (og andre sjove ting), men det er vist ikke muligt at gøre centralt. (Jeg kender ikke dit netværk, men måske kan du :)

Det kan også være at du kan finde et (andet) program til at klare det, men det ved de andre genier nok...
Avatar billede redfox Nybegynder
28. oktober 1999 - 22:04 #2
dårligt svar, men prøv at starte FP Express installationen på din maskine (custom mode), og se hvad den siger...
Avatar billede h_noer Nybegynder
30. oktober 1999 - 00:07 #3
Redfox, nice try!
Der jeg vil hen er, at vi har nogle servere placeret med nogle km. afstand, og jeg vil gerne (som administrator) være fri for den mange ture frem og tilbage for at installere på lokal-PCer. Vi kører med NT 4.0 på WS/Server og med SP 4.
Er det nogen hjælp?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 1999 - 09:54 #4
Har I nogen form for "fjernbethening", f.eks. NetOp installeret? Hvis ja, kan du gøre det hele fra een PC på nettett, hvis nej var det måske en ide at overveje??
:-)
Avatar billede hermanbang Nybegynder
03. november 1999 - 00:04 #5
Ja man kan godt hente en version af FP Express fra MS's ebsite uden andre MS programmer. Jeg har selv gjort det og det virkede fint.
Avatar billede h_noer Nybegynder
12. november 1999 - 02:26 #6
Til hermanbang - formodentlig ikke dit rigtige navn ! - send mig en link dertil, gider du - man er vel doven!!
Avatar billede h_noer Nybegynder
12. november 1999 - 02:31 #7
Paulsen - det har vi ikke - og sådan noget "bras" koster penge - jeg er ansat i det offentlige. så deeeeeet ...
Avatar billede Slettet bruger
13. november 1999 - 16:33 #8
Jeg går ud fra, at du som administrator har adgang til samtlige maskiner via "Network neighbourhood" ?? I så fald er det nærmeste du kan komme vel at kopiere en genvej (eller evt. selve installationsfilen) til hver enkelt maskine, evt. ved hjælp af en .BAT-fil, og så bede hver bruger installere selv..?? På den anden side...jeg er også ansat i det offentlige, og der ville denne løsning være at skyde sig selv i foden med et haglgevær..
:-)Lars
Avatar billede Slettet bruger
13. november 1999 - 16:46 #9
Jeg kiggede lige lidt rundt på TUCOWS:

Her er links til et par shareware programmer til priser som selv "det offentlige" burde kunne klare :-)

"Remote Anything": http://tucows.inet.tele.dk/adnload/dlremote-trial.html

"PC remote": http://tucows.inet.tele.dk/adnload/dlpcremote95.html

Hvis de holder hvad de lover, burde de kunne gøre det....måske kan du endda nå at få det ordnet inden prøvetiden udløber *S*.
(Jeg mener dog principielt at man bør honorere dem der gider lave de nyttige programmer)

:-) Lars Paulsen
Avatar billede h_noer Nybegynder
14. november 1999 - 16:25 #10
Tak for hjælpsomheden til alle - Lars, du "løber med præmien".
Henrik Noer
Avatar billede Slettet bruger
15. november 1999 - 09:10 #11
Allways glad to help
;-) Lars