Avatar billede merda Nybegynder
13. maj 2005 - 18:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Insert Text to Textarea

Hej, 200 point til den der lige tager et kig på dette her http://cutephp.com/forum/index.php?showtopic=7292&pid=40451&st=0&#entry40451 og får scriptet til at virke i Mozilla Firefox, idet det kun virker i IE på nuværende tidspunkt.
Avatar billede merda Nybegynder
13. maj 2005 - 18:19 #1
Det vigtigste er som sagt Firefox, men den må også MEGET gerne virke i Netscape og alle de andre som Safari og Opera, nu når jeg giver 200 point ;)
Avatar billede busschou Praktikant
13. maj 2005 - 18:22 #2
Måske kan du bruge svaret herfra
http://www.eksperten.dk/spm/615389
Avatar billede merda Nybegynder
13. maj 2005 - 18:27 #3
virker ikke busschou
Avatar billede olebole Juniormester
13. maj 2005 - 19:03 #4
<ole>

Undskyld, hvad er det, der ikke virker i Mozilla? Det her funker da helt fint:

<script type="text/JavaScript">
function InsertText(text, element_id) {
  var item = null;
  if (document.getElementById) {
    item = document.getElementById(element_id);
  } else if (document.all) {
    item = document.all[element_id];
  } else if (document.layers){
    item = document.layers[element_id];
  }
  if (item) {
    item.focus();
    item.value = item.value + " " + text;
    item.focus();
  }
</script>

<textarea id="hest"></textarea>
<button onclick="InsertText('En eller anden tekst', 'hest');return false">TEST</button>

/mvh
</bole>
Avatar billede merda Nybegynder
13. maj 2005 - 19:09 #5
Det skal være en tesk med tagget <a href="javascript......">Tezx</a> ok ikke en button
Avatar billede merda Nybegynder
13. maj 2005 - 19:12 #6
virkede nu, havde glemt id brugte istedet name
Avatar billede olebole Juniormester
13. maj 2005 - 19:22 #7
Ja, om du bruger et link eller en knap er ligegyldigt - men hvis du bruger et link, burde du nu bruge onclick-event'en i stedet:
  <a href="#" onclick="'En eller anden tekst', 'hest');return false">TEST</a>

Linket's href er ikke beregnet til at afvikle JavaScript i ... det er onclick-handler'en