Avatar billede leonm Nybegynder
13. maj 2005 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Submitte en form fra et popupvindue

Hej Eksperter !

jeg har en side med 3 frame (oeverst,midt,bund)

"midt" kalder på et tidspunkt et popupvindue (en kalender hvor brugeren vælger en dato)

Er det muligt at submitte en form i "midt" når popupvinduet lukkes ?

Mvh.

Leon
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
13. maj 2005 - 13:59 #1
Hej,

Jeg vil mene at det kan klares med java script, så hvis du lukker dette her spm og opretter spm´et i java script vil du få et svar du kan bruge der :o)

// Rene
Avatar billede leonm Nybegynder
13. maj 2005 - 14:30 #2
Det har du nok ret i tak :)

Hmm ! Hvis jeg så lige kunne finde ud af at lukke ?
Avatar billede mnoer Nybegynder
13. maj 2005 - 15:42 #3
du skriver bare selv et svar og acceptere derefter dit svar :)
Avatar billede hnteknik Novice
13. maj 2005 - 17:43 #4
Du kan kigge her på min kalender, hvordan man gør

http://www.solit4u.dk/kalender/default.asp?M=4&Y=2005

Kig i koden bagved

Du laver en hidden form, som aktiveres af popupvinduet idet det kalder midt filen inden det lukkes.
Avatar billede leonm Nybegynder
13. maj 2005 - 20:20 #5
Hej hnteknik !

Tak skal du have. Jeg har en udenærket kalender og (asp) men jeg havde brug for (et booking-system til et vogmandsfirma) at kunne opdatere en form via et popupvindue og løsningen viste sig at være ret simpel (jeg er ikke nogen ørn til Javascript)

På siden submittes formen med:

function moveData(){frmDagsplan.action = "dag.asp?valg=kopierture&dato=<% =x_dato %>&sorter1=<% =x_sorter1 %>&sorter2=<% =x_sorter2 %>&ugenummer=<% =x_uge %&kontrol=<% =x_kontrol %>";frmDagsplan.submit();}

Og det viste sig at være ret simpelt:

opener.moveData();

Jeg fik posted den i en forkert kategori (må være pinsesolen)

NB: din kalender ser flot ud !

Tak for hjælpen alle på Eksperten :)

Leon M.
Avatar billede hnteknik Novice
13. maj 2005 - 20:59 #6
Yeps - det var ideen
God Pinse - på vej til BFS koncert