Avatar billede dumza Nybegynder
13. maj 2005 - 13:18 Der er 6 kommentarer

<div> til at komme i venter

Hej, har prøvet at sætte min div til center http://hundetis.dk/css_design
altså dens position men den gider ikke virke :S? hvornår skal jeg grøre for at få min <d
Avatar billede dumza Nybegynder
13. maj 2005 - 13:18 #1
.. så jeg kan få min <div> til at være i midten..
Avatar billede balthazar Nybegynder
13. maj 2005 - 13:30 #2
Position kan have følgende værdier:
static, relative, absolute og fixed, så måske det er derfor den ikke centreres?
Avatar billede roenving Novice
13. maj 2005 - 14:06 #3
Hvis du vil centrere er det bedst at gøre det med css, men det kræver så, at du bruger en korrekt doctype inklusive dtd-link, hvis det også skal virke i IE !-)

Så f.eks. en doctype som:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

-- og så skal du på diven have en defineret bredde og bruge margin:

<div style="width:812px;margin:0 auto;">
Avatar billede dumza Nybegynder
13. maj 2005 - 14:30 #4
Yes men hvornår bruger jeg #box {
blabla;
blala;
position: center;
}
hvornår får jeg #box til at komme i center når jeg bruger CSS?
Avatar billede olebole Juniormester
13. maj 2005 - 14:34 #5
<ole>

Du bruger aldrig 'position:center'. Den værdi for position-property'en eksisterer simpelthen ikke.
Du centrerer et div, som roenving viste dig ... med: 'margin:0px auto'. Du skal blot huske at bruge den rigtige DTD - og give div'et en bredde  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
13. maj 2005 - 14:35 #6
Ikke ved at bruge position, for den property kontrollerer noget helt andet, nemlig om elementet skal placeres absolut eller relativt !-)

-- brug margin:0 auto; i stedet !o]