Avatar billede wip13 Nybegynder
13. maj 2005 - 07:50 Der er 2 kommentarer

ændring af proceshastighed?

Hej

Der er en gut der har lavet det her program:
http://www.mobiward.com/windows.shtml
Hvad det gør er at speede processer op og ned, hvilket jo f.eks. er helt genialt hvis man vil spille et monster gammelt spil i bare nogenlunde hastighed.

Jeg ville ikke have noget i mod at bruge $15 på at købe det, men jeg  er skide interesseret i HVORDAN man i delphi ændre hastigheden. Hvad er det man skal pille ved? Hvad er det man skal søge efter i google?

alt kan bruges!
Avatar billede Hald Praktikant
13. maj 2005 - 08:11 #1
It can adjust the speed of a game to the quickest or slowest possible.

det hurtigst mulige er det som din processor kan, den sætter evt prioriteten op på spillet...

for at gøre den langsommere, belaster den vist bare processoren, så den er tilpas sløv.

Jeg ved det ik, men det var sådan man gjorde i gamle dage for at ens DOS spil ville kører bare i et nogenlunde tempo på sin 486'er (da man ellers spillede for hurtigt) hehe
Avatar billede wip13 Nybegynder
13. maj 2005 - 08:30 #2
Det er med garanti ikke sådan programmet gør. Så vidt jeg måske har forstået har det noget med en clock-fortolker at gøre. Og det er vidst stueren programmering og ikke et eller andet med at så skovler vi bare en milliard arbejde på cpu'en for at få den til at køre langsomere