Avatar billede niels_kristian Nybegynder
12. maj 2005 - 23:14 Der er 1 kommentar

LEFT JOIN hente felt ud

Jeg har denn SQL streng:
sSql = "SELECT Projekter.projektID, Projekter.WBSKode, Projekter.titel detaljer, dbo.getDisplayDate(Projekter.startTid) detaljer2, dbo.getDisplayDate(Projekter.slutTid) detaljer3, Projekter.beskrivelse andet,projektlederid andet2, afdelingid andet3 FROM Projekter "
                If conLong(txtSag.Tag) <> 0 Then sSql = sSql & " LEFT JOIN ProjektFaser ON (Projekter.projektID = ProjektFaser.projektID) LEFT JOIN ProjektFaseSager ON (ProjektFaser.projektFaseID = ProjektFaseSager.projektFaseID) WHERE ProjektFaseSager.sagID = " & txtSag.Tag

nu vil jeg gerne hente lidt mere ud.. vil gerne hente:
hente initialer hvor Projekter.projeklederid=bruger.brugerid
hente navn hvor Projekter.afdelingid=brugerniveau.niveauid
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. maj 2005 - 15:00 #1
Du skal bare joine videre:

"SELECT
  Projekter.projektID, Projekter.WBSKode, Projekter.titel detaljer,
  dbo.getDisplayDate(Projekter.startTid) detaljer2,
  dbo.getDisplayDate(Projekter.slutTid) detaljer3,
  Projekter.beskrivelse andet,projektlederid andet2, afdelingid andet3,
  bruger.initialer, brugerniveau.navn
FROM
Projekter
  LEFT JOIN ProjektFaser
    ON (Projekter.projektID = ProjektFaser.projektID)
  LEFT JOIN ProjektFaseSager
    ON (ProjektFaser.projektFaseID = ProjektFaseSager.projektFaseID)
  LEFT JOIN brugerniveau
    ON (Projekter.afdelingid = brugerniveau.niveauid)
  LEFT JOIN bruger
    ON (Projekter.projeklederid = bruger.brugerid)

WHERE ProjektFaseSager.sagID = " & txtSag.Tag