Avatar billede søren99 Nybegynder
28. oktober 1999 - 20:50 Der er 11 kommentarer

Formmail

Jeg har lavet en sms sender på min hjemmeside hvor man kan sende sms beskeder.

er det så muligt at sms beskeden bliver sendt til mobil numret OG beskeden bliver sendt til mig på email uden brugeren skal skrive beskeden to gange.
Avatar billede mukke Nybegynder
28. oktober 1999 - 21:06 #1
Ja.

Men uhm..... Hvorfor skal du se hvilke beskeder dine besøgende sender????? Det lyder ikke særlig hæderligt.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
28. oktober 1999 - 21:24 #2
Nej!
Jeg kan se du bruger et asp-script (sms-bruger-system.asp) til at sende beskederne videre. Det skal laves i det script hvis det skal lade sig gøre, - uden at jeg ved det.

Det kan ihvertfald ikke sendes via javascript - af sikkerhedsmæssige årsager.

Det skal laves i to forms og man kan ikke submitte to forms ved et enkelt tryk.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. oktober 1999 - 21:31 #3
jo man kan, hvis man laver en link til java script:document.form1.submit();document.form1.submit();
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. oktober 1999 - 21:31 #4
ups, <A HREF="java script:document.form1.submit();document.form2.submit();">
Avatar billede skjoldby Nybegynder
28. oktober 1999 - 21:39 #5
okay? det vidste jeg ikke..
Så skulle noget lignende dette virke:

<script language="JavaScript">
function addMsg () {
{
document.forms[1].besked2.value = document.forms[0].besked.value;
document.forms[1].mobilnr2.value = document.forms[0].modtager.value;
}

</script>

<form name="gemtform" method="post" action="mailto:mail@mail.dk">

  <input type="hidden" name="mobilnr2" value="&quot;&quot;">
  <input type="hidden" name="besked2" value="&quot;&quot;">
</form>

skoldet
Avatar billede skjoldby Nybegynder
28. oktober 1999 - 21:41 #6
rettelse:
value="&quot;&quot;" skal være value=""
Avatar billede skjoldby Nybegynder
29. oktober 1999 - 08:26 #7
Og så lægge en:
<form onSubmit="addMsg();">

i en af dem...
Avatar billede skjoldby Nybegynder
01. november 1999 - 10:11 #8
Virker det søren?
Avatar billede søren99 Nybegynder
01. november 1999 - 14:58 #9
Nej

Prøv noget andet
Avatar billede skjoldby Nybegynder
01. november 1999 - 19:50 #10
Søren har du et cgi/asp-formmail-script du kan bruge hos din udbyder??? Jeg skal bruge det i actionfeltet.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
03. november 1999 - 00:52 #11
Søren... Tabte du tråden eller ? Det er det eneste jeg mangler...