Avatar billede punk_fm Nybegynder
12. maj 2005 - 21:56 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Mine includes følger ikke min CSS!

Heysa..

Jeg har siddet og brugt vildt lang tid på at sidde og kode en lille php side. (ca. 5 min.)

I kan se på http://knixe.dk/v2/index.php at den tabel til venste, menuen, og den til højre, selve main-siden, slet ikke følger min CSS, som i kan se hvordan skal fungere på www.knixe.dk

Hjælp, please!
Avatar billede nielle Nybegynder
12. maj 2005 - 22:02 #1
Siden at du lægger den nye side i underbiblioteket "v2" kan den jo slet ikke finde din CSS fil.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. maj 2005 - 22:04 #2
Hvis du retter din <link rel ...:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

- til:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style.css">

- så burde det virke.

Alternativt - jg det ville jeg da gøre - kan du kopiere din CSS fil ind i v2 biblioteket.
Avatar billede killer_r Nybegynder
12. maj 2005 - 22:17 #3
Lav din CSS-sti relativ til roden af dit site:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/style.css">

Så skal din CSS-fil ligge i rod-biblioteket.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. maj 2005 - 22:18 #4
Svar :^)
Avatar billede skau Nybegynder
12. maj 2005 - 22:33 #5
Hmm jeg kan godt hente dit stylesheet og det ser ok ud - men det bliver ikke loadet - umiddelbart loader du sådan
<head>
    <title>Knixe.dk - All Your Base Are Belong To US!</title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>

Men burde det ikke være:
<head>
    <title>Knixe.dk - All Your Base Are Belong To US!</title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />
</head>
Avatar billede skau Nybegynder
12. maj 2005 - 22:35 #6
(har hentet det ved at skrive : http://knixe.dk/v2/style.css i min browser - så den ligger det rigtige sted)
Avatar billede skau Nybegynder
12. maj 2005 - 22:38 #7
Din stylesheet ser således ud:
h1 {
    font: Tahoma;
    font-size: 12px;
    font-weight: normal;
}
h2 {
    font: Tahoma;
    font-size: 14px;
    font-weight: bold;

a:active {
    color: #000000;
    text-decoration:underline;
}
a:link {
    color: #000000;
    text-decoration:none;
}
a:visited {
    color: #000000;
    text-decoration:none;
}
a:hover {
    color: #bbbbbb;
    text-decoration:none;
}

Burde det ikke være:

h1 {
    font: Tahoma;
    font-size: 12px;
    font-weight: normal;
}
h2 {
    font: Tahoma;
    font-size: 14px;
    font-weight: bold;

a:active {
    color: #000000;
    text-decoration: underline;
}
a:link {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    color: #bbbbbb;
    text-decoration: none;
}

(synes at huske at der skal være space mellem : og værdi
Avatar billede nielle Nybegynder
12. maj 2005 - 22:39 #8
Det er ikke det samme style-sheet som ligger begge steder. Versionen i v2 mangler en afsluttende tuborg på h2. Den skal rettes.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. maj 2005 - 22:40 #9
skau> Nej, space er nu ikke nødvendigt. Men så absolut at anbefale!
Avatar billede skau Nybegynder
12. maj 2005 - 22:47 #10
Jeps - det er godt set nielle
Avatar billede skau Nybegynder
12. maj 2005 - 22:47 #11
(det med })
Avatar billede punk_fm Nybegynder
13. maj 2005 - 08:20 #12
Hehe, ja tak for hjælpe, people.. Men det var skau der hjalp, så det må være den ret messige ejer.
Avatar billede nielle Nybegynder
13. maj 2005 - 10:54 #13
Øm? Er du sikker på at det ikke var den manglende tuborg som var problemet?
Avatar billede sukos Juniormester
13. maj 2005 - 11:04 #14
Jeg synes killer_r har den rigtige løsning! :O)

Så vil det være fuldstændig ligemeget hvor dybt i dirs du befinder dig, css filen vil altid blive fundet!

Om der så er forkert kode i css'en, det er en anden snak :O)
Avatar billede nielle Nybegynder
13. maj 2005 - 12:00 #15
Nu gik spørgsmålet jo altså på hvorfor at v2-siden så meget underlig ud i forhold til originalen. Jeg vil vove at påstå at det ene og alene skyldes den manglende tuborg (selv mangler jeg nu lige nu en god kølig Guiness ;^)

Placering af CSS er en helt anden problemstilling, og i den sammenhæng er jeg da tilbøjelig til at også ville anbefale killer_r's forslag (omend at jeg altid selv anbefaler relative stier - derfor mit eget ".." foreslag).
Avatar billede nielle Nybegynder
13. maj 2005 - 12:02 #16
Og jo-da, killer_r's foreslag løser rent faktisk problemet - men kun fordi at det forårsager at der derefter peges på en anden CSS-fil - en uden uden fejlen (men det gør mit oprindelige forslag nu også).

Så! Ikke mere bitching herfra. :^)
Avatar billede punk_fm Nybegynder
13. maj 2005 - 12:03 #17
nielle, kommentar som kaldet :) Jeg skulle lige til at skrive du skulle dele point medd skau. Så når han smider em svar får du de 50 point :)
Avatar billede skau Nybegynder
13. maj 2005 - 20:05 #18
her
Avatar billede punk_fm Nybegynder
13. maj 2005 - 21:28 #19
Tak for hjælpe, her er points :)