Avatar billede mtrolle Nybegynder
12. maj 2005 - 15:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

break en funktion

Hej

Jeg har et søgefelt hvor jeg har onkeyup="printSearchResults()" id="inputSearch"
I min funktion har jeg
function printSearchResults() {
    var oldSearch = document.getElementById('inputSearch').value;
    setTimeout(100);

    if(oldSearch == document.getElementById('inputSearch').value) {
    //print result
    }

Dvs. jeg vil sætte oldSearch til det man netop har indtastet. Så skal der gå en hundrede del af et sekund hvorefter den tjekker om der er sket nye indtastninger. Hvis ikke skal den så kører funktionen videre.
Ved ikke om setTimeOut er rigtigt at bruge, i alt fald virker det ikke hos mig :(
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
12. maj 2005 - 15:45 #1
sådan kan du ikke kalde timeout funktionen, den tager bla. to parametre, og kaldes med window foran
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
12. maj 2005 - 15:47 #2
fx

window.setTimeout("alert('Hello, world')", 1000);

den første parameter er den kode der skal "evalueres/eksekveres", og den sidste er ms inden den kører.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
12. maj 2005 - 15:47 #3
Du skal have to funktioner. Jeg er ikke sikker på hvad det er du vil men se her

var timerID = null;
var oldSearch ;
function printSearchResults() {
    oldSearch = document.getElementById('inputSearch').value;
    timerID = window.setTimeout("chekForChanges()", 100);
    }

function chekForChanges(){
    if (oldSearch == document.getElementById('inputSearch').value) {
        //print result
        }
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
12. maj 2005 - 15:49 #4
yes, du prøver at lave en "sleep" men det kan man ikke i javascript, så du skal have to funk, som ldanielsen skriver
Avatar billede mtrolle Nybegynder
13. maj 2005 - 01:03 #5
Fedt, nu virker det som ønsket :)
Smid nogle svar, så får i begge point.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. maj 2005 - 08:19 #6
Tak!
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. maj 2005 - 10:36 #7
Ingen til mig...:)