Avatar billede dnx Nybegynder
12. maj 2005 - 15:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af subdomæne

Jeg har oprettet et subdomæne i min httpd.conf ved at skrive:

NameVirtualHost min eksterne ip
<VirtualHost *>
    DocumentRoot "N:/test"
    ServerName test.dnx-dev.dk
</VirtualHost>

Og det ser ud til at virke helt fint, men hvis man så går ind på mit normale domæne så er det der burde være på subdimænet også der.... Hvad er der galt?
Avatar billede dnx Nybegynder
12. maj 2005 - 15:27 #1
Bah... Stjernen skulle bare skiftes ud med min ip :(.... Sorry for dumt spørgsmål...
Avatar billede dnx Nybegynder
12. maj 2005 - 15:28 #2
Nej den skulle ikke :S nu virker subdomænet ikke...
Avatar billede dnx Nybegynder
12. maj 2005 - 15:44 #3
Når jeg genstarter serveren siger den at minip:80 ikke har nogen virtual host´s..
Avatar billede dnx Nybegynder
12. maj 2005 - 23:17 #4
Er der slet ingen hjælp at hente?
Avatar billede sukos Juniormester
13. maj 2005 - 15:57 #5
1. Sæt ServerName til din ip-adresse (ikke i vhost, men defineret længere opppe i htttpd.conf)

2. Lad første vhost gælde for ip'en

3. Lav dine andre vhosts

NameVirtualHost *:80

# LOCALHOST
<VirtualHost *>
ServerName din-ip-adresse
DocumentRoot "C:/Apache/htdocs"
# Eller hvor du nu vil ha' det
</VirtualHost>

# dnx-dev.dk
<VirtualHost *>
ServerName dnx-dev.dk
ServerAlias www.dnx-dev.dk
DocumentRoot "N:/dnx"
# Eller hvor du nu vil ha' det
</Virtualhost>

# test.dnx-dev.dk
<VirtualHost *>
ServerName test.dnx-dev.dk
DocumentRoot "N:/test"
# Eller hvor du nu vil ha' det
</Virtualhost>

Ideen med at bruge første vhost kun for din ip, er for at undgå en "ip-spammer" requester en evt. stor indexfil unødigt. Og du kan lade siden være et link til de domæner du evt. her liggende, + hvis man requester et navn som peger på din ip, men ikke er sat op i conf, så er det den side man ser. Altså 1. vhost er default

http://85.81.40.46/
http://fake.showsource.dk/
Avatar billede dnx Nybegynder
13. maj 2005 - 16:01 #6
Alt ovenfor er gjort.... Har overvejet om det kan være min Dns der driller?
Avatar billede dnx Nybegynder
13. maj 2005 - 21:16 #7
Det var sørme min Dns... Men Sukos, smid lige et svar ;) så får du point for et godt forsøg...
Avatar billede sukos Juniormester
13. maj 2005 - 21:37 #8
Det bare ok!