Avatar billede eyesonly Nybegynder
12. maj 2005 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilføje Web Reference mens web applikakationen kører

Er der nogen der ved om man kan/hvordan man kan tilføje en WebReference mens ens Web Application kører?

eks.
jeg har en namingservice (ns) der holder styr på referencer til alle mine Web Services. Jeg laver så en Web Application som skal bruge en Web Service (ws). Min Web Application har en fast Web Reference til ns. Den kalder så ns og får returneret en string reference til ws ("http://externpc/webservice/service.asmx")...hvordan tilføjer jeg den som en ny Web Reference mens min Web Application kører?
Avatar billede nielle Nybegynder
12. maj 2005 - 15:22 #1
Et skud på en mulig fremgangsmåde - men det bliver nok lidt langhåret og der er måske en mere "rigtig" måde at gøre det på:

1) Dit program modtager - runtime - path til en ny webservice.
2) Dit program kalder (f.eks. via System.Diagnostics.Process) den utility som Visual Studio .NET selv bruger til at lave en stub til en webservice:

wsdl.exe

3) Denne resulterer i en cs-fil med stuppen (og måske nogle andre filer).
4) Dit program kompilere denne til en dll ved at kalde

csc.exe

5) Efterfølgende bruger du refleksion til at identificere stuppen-klassen og dens metoder/properties/fields.
6) ...og du bruger late-binding via MethodInfo og Invoke() til at kalde metoderne.
Avatar billede bechmann Nybegynder
12. maj 2005 - 21:48 #2
Avatar billede eyesonly Nybegynder
12. maj 2005 - 22:14 #3
tak for hjælpen, jeg har ikke lige bestemt mig for hvilken af fremgangsmåderne jeg vil bruge, men hvis i vil ligge et svar vil jeg fordele pointene mellem jer!
Avatar billede nielle Nybegynder
13. maj 2005 - 15:57 #4
Svar :^)

bechmann> Den ser da interessant ud. Har du selv haft lejlighed til at afprøve den?
Avatar billede nielle Nybegynder
13. maj 2005 - 23:33 #5
Hvis du vil have dem.

http://www.eksperten.dk/spm/617682