Avatar billede skurkendk Nybegynder
12. maj 2005 - 13:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Finde brugers IP bag firewall med NAT

Hej!

Jeg forsøger i min webservice at logge mine brugeres IP adresse i en database. Problemet er så at jeg sidder bag ved en Astaro firewall som NAT'ter.

Dvs. når jeg bruger "HttpContext.Current.Request.UserHostAddress" får jeg bare firewallens IP-adresse. Er det noget man kan løse?

Jeg skriver det forresten i C#, ikke at det betyder så meget.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
12. maj 2005 - 13:12 #1
natter den ingånde trafik ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2005 - 13:17 #2
Lidt afhængig af hvordan setuppet er herunder især mail, så kan du nogle gange fiske den interne IP adresse fra mail headeren
Avatar billede skurkendk Nybegynder
12. maj 2005 - 13:35 #3
Jens_bach: Ja, den natter indgående trafik. Trafik på port 80 på vores globale IP-adresse bliver smidt over til vores webserver.

Eksempel: En bruger tilgår vores webservice ved et kald til webservice.domæne.dk -> opslaget bliver smidt til vores firewall -> Firewallen smider opslaget videre til vores webserver -> Vores webserver smider resultatet tilbage til firewallen -> Firewallen smider resultatet ud til brugeren.

Sådan har jeg i hvert fald forstået det, men er ikke ekspert på område og har heller ikke selv sat det op.

Bufferzone: Mail-headeren? Er der sådan én når det drejer sig om en http-request mod en webservice? Er det ikke kun når det drejer sig om en mail? Hvis ikke må du gerne forklare yderligere, hvis du kan.

Tak for svarene indtil videre.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
12. maj 2005 - 13:39 #4
det er ikke så nomalt at lave Snat, og hvis firewallen gør det så er jeg 100 på at man kan slå det fra i firewallen...
Avatar billede skurkendk Nybegynder
12. maj 2005 - 13:44 #5
Er det ikke normalt at bruge NAT? Så vidt jeg forstår er det da ret brugt? Jeg kan ikke ændre på konfigurationen i firewallen. Det er noget en Linux-konsulent har sat op, og er en løsning til 30.000+ kr.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2005 - 14:00 #6
http-request mod en webservice?>

Nej det har ikke noget med hinanden at gøre. Min tanke var, at du måske kunne opsamle de interne IP adresser via mail headeren og så sammenknydte den på anden måde til disse http-requests
Avatar billede skurkendk Nybegynder
13. maj 2005 - 09:07 #7
Jeg må indrømme at jeg er lost i den kommentar. Kan du evt. komme med et kodeeksempel?