Avatar billede juzze Nybegynder
12. maj 2005 - 11:16 Der er 4 kommentarer

hop ud af modul?

jeg har en main sub der caller de andre subs når de køres og har et problem som ses følgende (ca.)

main sub

call hej

call nej

end sub

' nu kommer så 1 sub hvor det viser sig at den er kørt og programmet derfor skal afsluttes,  men exit sub er ikker nok fordi så kører den jo nej subben. er der noget der er "stærkere" end exit og end sub, som stopper programmet, og application.quit er for meget :)
Avatar billede martin_moth Mester
12. maj 2005 - 16:56 #1
Der er masser af måder at løse det på, hvis jeg da forstår dit problem rigtigt...

Skriv f.eks. til en global boolean variabel når du er i sub "hej", og sæt den til true hvis programmet skal afsluttes, false hvis det skal køre videre:

dim blnGoOn as boolean
sub hej
  blnGoOn = false
  'bla bla bla
  blnGoOn = true 'Hvis du ønsker at forssætte
end sub
main sub
  call hej
  if blnGoOn then nej
end sub

Derudover kan du bruge GoTo hvis du vil springe rundt i programmet.

Er ovenstående ikke svar nok, så forklar dig bedre. Hvad er betingelsen for om sub "nej" skal køres, og hvor sættes den betingelse?

Hvad mener du med at application.quit er "for meget" - du vil jo stoppe programmet, hvordan kan det så være "for meget"?
Avatar billede hiks Nybegynder
12. maj 2005 - 17:45 #2
ja eller du kan lave din subs om til funktioner - som returnere true/false om de skal lukke programmet efterfølgende... Men det giver det samme som hr. martin_moth skriver... :o)

/hiks
Avatar billede martin_moth Mester
17. maj 2005 - 08:59 #3
Sikke formelt: "hr."
:o)
Avatar billede hiks Nybegynder
17. maj 2005 - 10:14 #4
ja - fint ska det fandme være... Så må vi bare se om hr. juzze han kan bruge det til noget. ;-)

/hiks