Avatar billede the_wannabe Nybegynder
12. maj 2005 - 10:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Netværksprinter under XP

Ved ikke om dette er den rette kategori men vi prøver her først. I et blandet miljø med 98se og XP mod en SBS2003 benyttes regnskabsprogrammet concorde. Der mappes printere til LPT1, 2, 3, 4 og 5 til alle maskiner via logonscript. og disse bruges i concorde C4. Det virker upåklageligt på alle 98 maskinerne men den nye XP maskine vil ikke udskrive til lpt5. Med net use commandoen kan jeg se den er mappet korrekt. Hvis jeg udskriver en txt fil fra dos med print kommandoen til lpt5 kommer den ud på lpt1?? hvis jeg sletter alle andre printere så kommer den godt nok på lpt5. Firewall er disablet osv. De øvrige printere virker som de skal.

Det giver ikke nogen mening jeg er blank for ideer så alle input skal være meget velkomne.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. maj 2005 - 16:13 #1
Jeg synes at være stødt på noget lignende en gang før.

Noget om at XP "kun" kender et vist antal parallelprinter porte, men at det kan sættes op ved at redigere i registreringsdatabasen.

Jeg mener jeg fandt en artikel om det - men jeg har desværre ikke tid til at se efter den nu. Jeg kigger på det senere - med mindre du selv har fundet den til den tid :-)
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
20. maj 2005 - 14:52 #2
Jeg vil stadig meget gerne høre hvis du finder ud af noget

The_Wannabe
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2005 - 15:45 #3
Jeg tror det var denne Win2000 relaterede artikel - ikke XP: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;262032

Men du kan da prøve at se den igennem - det kan da ske det hjælper i XP også... - for den samme artikel findes også for W2K3: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;323345

Ellers har jeg intet kunne finde om problematikken hos Microsoft
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
24. juni 2005 - 11:22 #4
Jamen for den da hvor nemt kan det være DAMN jeg har søgt vidt og bredt men har ikke lige stødt på de artikler 1000 tak for hjælpen smid lige et svar så skal du få nogle meget velfortjente point.

The Wannabe
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. juni 2005 - 13:30 #5
Det var så lidt...
Alt er jo nemt, når man ved hvordan det gøres :-)