Avatar billede bobslaede Nybegynder
12. maj 2005 - 10:47 Der er 5 kommentarer

Google PageRank

Ja ja, her kommer det store spørgsmål så igen.
Jeg kunne ikke lige finde den information jeg ville have i andre spørgsmål.
Here goes:
Jeg ved hvordan googles PR virker, cirka i hvertfald, men hvordan kan jeg bedst tilpasse min side, så min PR bliver fordelt ud på alle undersider.
Siden er http://bookinghuset.dk
Den indeholder en masse forskellige danske kunstnere og stand-up komikere, og nogle få andre sider, f.eks. en kontakt side, en FAQ, en Profil af forretningen, og sidst men ikke mindst et site map.
De sidst nævnte sider har fået lidt PR, men samtlige kunstnere har ikke, er der en speciel grund til dette, og hvordan kan jeg evt. forbedre det.
Målet er jo self at fordele det lige imellem dem alle. Siden jeg har måske ca. 300 sider med kunstnere, burde jeg i princippet have 300 PR at dele ud af, hvor ligger resten og flyder???
Udover lige PR, er jeg godt tilfreds med seo'n på siden, dog mangler jeg nogle tekster der skal opdateres.

Hvordan vil i foreslå at jeg laver min interne link-struktur?

På forhånd tak :)

Mvh Bob
Avatar billede bobslaede Nybegynder
12. maj 2005 - 10:52 #1
BTW, Google har desværre ikke deep-crawlet hele siden, men selv de sider der er crawlet helt har ikke fået PR :(

Er der nogen der har et bud på hvor tit Google deep-crawler? Altså intervaller for det...
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2005 - 10:57 #2
Jeg bruger selv følgende retningslinier.

Alle sider skal have mindst 3 links der peger på dem. en side med kun et link er ikke vigtig.

Alle sider skal kunne nås med max 3 klik med musen fra forsiden (via korteste vej)

Alle linktekster (dvs. den klikbare del af linkét) skal indeholde mine væsentlige søgeord

De sider der ligger langt nede i strukturen og derfor er sværre at nå med kun 3 klik, laver jeg specielle hallway sider til. Dette betyder at forsiden linker til hallway siden, derså linker videre ned i strukturen
Avatar billede bobslaede Nybegynder
12. maj 2005 - 11:16 #3
Jeg har læst flere af dine artikler :), og bøger og andres artikler, og har fundet ud af det meste. :D
Alle kunstnerne har 3 links (i hvertfald) til sig, et med deres navn, et billede (med alt og title og gud ved hvad), og et "læs mere her".
Plus der er links til alle sider fra mit site map, men af en eller anden grund vil den ikke dele PR ud... :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2005 - 13:44 #4
Hvordan sel dine links ud. Er der tale om almindelige <a href="http://www.lkliaf.dk">link tekst her</a> eller bruger du dynamiske links ked alle mulige specialtegn i dine links
Avatar billede bobslaede Nybegynder
17. maj 2005 - 09:37 #5
Det er ganske alm .html links intet dynamisk...