Avatar billede bbh Nybegynder
12. maj 2005 - 10:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lukker hoveddokument ved lukning af linket dokument

jeg har lavet et dokument, som en form for indholdsfortegnelse (forside), hvor der via links åbnes dokumenter. (lavet i word 2000)men sat til at være konvertibel med word 97.

Når brugerne med word 97 åbner et dokument via forsiden, og lukker det igen, lukkes selve forsiden også. Ret belastende. Er der nogen, der har forslag til, hvad der er galt. I 2000 forbliver forsiden åben, og det skal den også
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
12. maj 2005 - 11:44 #1
Jeg kan ikke teste dit problem, men lidt visual basic kan måske hjælpe:
I dit hoveddokument:
Tryk Alt+F11 for at åbne VBA.
Dobbeltklik på ThisDocument og indsæt:

Option Explicit
Dim EC As New Class1

Private Sub Document_Open()
    Set EC.App = Word.Application
End Sub

Dernæst:
Vælg Insert/Class module fra menuen, og indsæt
Option Explicit

Public WithEvents App As Word.Application
Private Sub App_DocumentBeforeClose(ByVal Doc As Document, Cancel As Boolean)
    If Doc = ActiveDocument Then Cancel = False
End Sub
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
12. maj 2005 - 11:46 #2
Ideen er at kun tillade, at hoveddokumentet lukker, hvis det er det aktive dokument, men jeg kan som sagt ikke efterprøve, om det virker i din situation.
Avatar billede bbh Nybegynder
12. maj 2005 - 13:19 #3
Desværre virker det ikke rigtig.

Er denne linje korrekt. Hvis jeg læser det rigtigt, siger den vist det modsatte.
If Doc = ActiveDocument Then Cancel = False
Avatar billede bbh Nybegynder
12. maj 2005 - 13:36 #4
Eller er det fordi dokumentet bliver aktivt, når først den/de andre dokumenter er lukket?
Desværre er jeg aldrig nået så langt som jeg gerne ville i VBA
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
12. maj 2005 - 14:43 #5
Der er en fejl (skyldes måden jeg testede på, beklager)

if-sætningen skal være (stadig med forbehold, du kan have ret i din formodning ovenfor)

  If Doc <> ActiveDocument Then        Cancel = true
Avatar billede bbh Nybegynder
12. maj 2005 - 15:05 #6
Øv, desværre har det ingen effekt. Skal der forøvrigt ikke være et end if (det giver godt nok ikke nogen fejl, at der ikke er det).
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
13. maj 2005 - 09:45 #7
Endif er ikke nødvendigt, når if...then ... står på én linje.
Tag selv point og opret evt. et nyt spm (der er nok ikke flere der reagerer på denne), jeg har ikke nogen ideer
Avatar billede bbh Nybegynder
15. maj 2005 - 16:31 #8
Jeg synes du har gjort et godt forsøg, så læg et svar, så får du dine point
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
15. maj 2005 - 20:55 #9
Det er op til dig...