Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 07:47 Der er 26 kommentarer

grabs - screenshots

hej med jer, jeg er ny her.
jeg vil gerne høre hvis jeg kører en film på divx el realplayer kan jeg så fryse billedet og tage et billede (grabs, screen shots?) fra den? hvis ja så hvordan gør man så?
tak
Avatar billede Hald Praktikant
12. maj 2005 - 07:54 #1
kan det her bruges ? --> http://www.eksperten.dk/spm/616858 ?
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 07:59 #2
hmmm jeg prøver jeg ved ikke så meget om det hele
men sådan som jeg læser det så er det i microsoft media player svaret handler om - tænkte på divx og realplayer. går lige hjem og prøver og skriver tilbage men tak
Avatar billede Hald Praktikant
12. maj 2005 - 08:07 #3
Der findes også afspillere der kan lave grab-screen, tror nok at zoomplayer kan, og måske VLC også kan, Men DivX bliver da spillet i andre afspillere end DivX player, ik'! realplayer kan bliver tricky, har du prøvet et normalt screenshot ? (print screen knappen)
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 09:00 #4
Bulent's Screen Recorder som jeg henviser til i http://www.eksperten.dk/spm/616858 kan både tage fotos og film af den source du peger på - en region, hele desktoppen eller et bestemt vindue. Denne gratis version er dog uden lyd hvad angår film.
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 09:45 #5
jeg er lige igang med at prøve bulent's screen recorder men kan ikke rigtig finde ud af bruge den...
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 09:45 #6
bare spørg.
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 09:48 #7
Start filmen - pause den. Start Bulent's - vælg region - placer firkant over filmbilled - tilpas firkant - optag film/eller tag foto.
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 09:50 #8
Så vidt jeg husker skal du trykke Enter når firkanten er placeret rigtigt - det var noget jeg brugte lidt tid på at få til at virke an jeg huske :-)
Avatar billede jenst Nybegynder
12. maj 2005 - 09:55 #9
Jeg har brugt WinDvd til dte engang. Det fungerer fint.
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 10:04 #10
undskyld men jeg kan altså slet ikke finde ud af det,
jeg frysede billedet - valgte region med firkant - gemte men blev til avi film som var tom skulle have et billede fil...
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 10:19 #11
hvis du skal tage et foto skal du klikke på fotografi-apparatet.
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 10:20 #12
Grunden til at fryse billedet, var kun for at se hvor du skulle placere firkanten - du skal selvfølgelig lade den køre videre, når du er klar til at optage/fotografere.
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 10:29 #13
ok jeg tog et billede tak
men hvis jeg skulle lave captures på de næste 2 sec optagelser kan jeg så?
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 10:31 #14
ja, bare tryk på hånden med kamaraet.
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 10:35 #15
Er det meningen at du vil have fotos fra de næste 2 sec. eller film af de næste 2 sec. ?
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 10:36 #16
dvs jeg trykker på hånden med kameraet - play på playeren - stopper den efter 2sec - tryker på save? - bliver der så gemt billeder?
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 10:36 #17
fotos
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 10:39 #18
Så vil jeg foreslå at åbne filmen i IrfanView - også et gratis program - det kan danne billeder af samtlige frames fra filmen - eller du kan angive 'fra frame til frame'. Men det kender jeg ikke 100 %.
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 10:49 #19
Med andre ord - hvis du gør som du siger 12/05-2005 10:36:01 så bliver der gemt frames, som tilsammen danner filmen. Disse frames kan fx. IrfanView omdanne til fotos.
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 11:33 #20
altså slet ikke hitte ud af irfanview jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 11:38 #21
open film - vælg options - extract all frames...
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 11:48 #22
jamen så tager den jo captures fra start til slut - jeg vil gerne have captures fra et bestemt sted og 2 sec frem i filmen
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 11:52 #23
du kan sætte 'start frame' og End frame' - hvis du ved hvor mange frames der er pr. sec. Med Bulents er det default 20 frames pr. sec.
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
12. maj 2005 - 12:12 #24
hmmm jeg prøver igen imorgen skal snart på arb men tak for tålmodigheden og hjælpen
altså kort sagt jeg skal have nogle captures fra ca 5min inde i filmen og 2sec frem... hej hej
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 12:16 #25
Brug Bulents - start optagelse 5 min henne i filmen - optage i 2 sec. og save filmen. Brug derefter IrfanView - open den savede film - options - extract all frames.
Det burde være det. Lægger som et svar hvis du kunne bruge min hjælp - ellers håber jeg du får glæde af Bulents på andre måder.
Avatar billede nva Praktikant
18. maj 2005 - 09:41 #26
Hvordan går det ?