Avatar billede penta Nybegynder
11. maj 2005 - 18:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan laver jeg en attribut om til et element ?

Jeg er ved at lave et xml-doc udfra et xml doc med xslt - her skal jeg lave en attribut om til et element, hvordan gør jeg det uden manuelt at skrive taggen ind, men ved at hente navnet fra attributten og herefter navngive det element jeg skal oprette med attributtens navn ? Glæder mig til et hurtigt svar, har brug for det :)
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2005 - 02:59 #1
Ved at bruge <xsl:element> - eks. hvor jeg bytter rundt:

XML ind:
<kode password="google">Test</kode>

XSLT:
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:template match="kode">
      <xsl:element name="{name(@*[1])}">
          <xsl:attribute name="{name()}"><xsl:value-of select="." /></xsl:attribute>
          <xsl:value-of select="@*[1]" />
      </xsl:element>
    </xsl:template>
</xsl:stylesheet>

XML ud:
<password kode="Test">google</password>

MEN: Det KRÆVER at der kun er een attribut, ellers kan du ikke regne med det, da det ikke er påkrævet XML parseren at bibeholde attributters rækkefølge.

/CS
Avatar billede penta Nybegynder
13. maj 2005 - 19:15 #2
jeg takker mange gange - et lidt sent svar - havde faktisk fundet ud af det, men tak anyway og her er dine point :)