Avatar billede solrod Nybegynder
11. maj 2005 - 15:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Filtrer på dato

Hej Eksperter

Jeg har lavet en lille database som er forbundet til en MSSQL database via en ODBC driver.
Feltet som jeg forsøger at filtrer på, er i SQL databasen defineret som et char felt (yyyy-mm-dd  hh:mm:ss)

Data henter jeg med følgende forespørgelse og splitter datofeltet i to felter nemlig Dato og Tid:

SELECT
tblOrdre.OrdreID,
MSSQL_Vejning.EkspeditionsNr,
Format([Opdateret],"dd-mm-yyyy") AS Dato,
Format([Opdateret],"Short Time") AS Tid,
MSSQL_Vejning.RegistreringsNr,
MSSQL_Vejning.Ton, MSSQL_Vejning.OrdreNr AS fspOrdreNr

FROM
tblOrdre INNER JOIN MSSQL_Vejning ON tblOrdre.OrdreNr =
MSSQL_Vejning.OrdreNr;

Jeg ønsker at vise data i et dato interval og bruger en forespørgelse i Access som ser ud som følger:

SELECT
fspVejning.fspOrdreNr,
tblOrdre.OrdreNavn,
tblOrdre.OrdreKommuneNr,
tblKommune.Kommune,
DateValue([dato]) AS IndvDato,
fspVejning.Tid, fspVejning.Ton

FROM
tblKommune INNER JOIN (fspVejning INNER JOIN tblOrdre ON fspVejning.OrdreID = tblOrdre.OrdreID) ON tblKommune.Knr = tblOrdre.OrdreKommuneNr

WHERE
(((DateValue([dato])) Between [fra] And [til]))

ORDER BY
DateValue([dato]);

Problemet er at jeg ikke får vist alle data. F.eks. hvis jeg søger i intervallet 11-04-2005 til 11-05-2005, får jeg kun vist data for 11-04-2005 og  11-05-2005, men ikke dem i mellem.

Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede terry Ekspert
11. maj 2005 - 16:29 #1
I would suggest formatting your dates (TEXT) as yyyymmdd
11. maj 2005 - 16:57 #2
Eller prøv denne:

WHERE CVDate([dato]) Between [fra] And [til]
Avatar billede solrod Nybegynder
11. maj 2005 - 20:09 #3
Hej terry, Jeg har prøvet at format([dato];"yyyy-mm-dd"), uden resultat.
Avatar billede solrod Nybegynder
11. maj 2005 - 20:09 #4
Hej thomasjepsen, Jeg prøver din løsning i morgen, når jeg er på arbejde igen.
Avatar billede solrod Nybegynder
12. maj 2005 - 10:08 #5
Beklager, det virker ikke. Jeg håber i har andre forslag
Avatar billede terry Ekspert
13. maj 2005 - 12:43 #6
if you can send me your database then I can maybe see the problem

eksperten@NOSPAMsanthell.dk

remove NOSPAM
Avatar billede terry Ekspert
13. maj 2005 - 12:45 #7
you should also try formatting your date inteval in yyyy-mm-dd format, or even convert them to Long integres using

Clng(YourDateField)
Avatar billede solrod Nybegynder
16. maj 2005 - 10:59 #8
Hej Terry, Desværre kan jeg ikke sende dig databasen, men jeg vil teste dit forslag i morgen.
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2005 - 18:43 #9
is it possible to send a sample of your database with the tables/queries and some test data?
Avatar billede terry Ekspert
22. maj 2005 - 19:10 #10
status
Avatar billede solrod Nybegynder
23. maj 2005 - 21:57 #11
Hej Terry, Undskyld den lange ventetid.
Jeg har nu testet de forslag du har haft, men intet virker, så jeg prøver lige at sende en test db til dig.
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2005 - 18:31 #12
have you received the mail I sent?
Avatar billede solrod Nybegynder
25. maj 2005 - 19:53 #13
Hej Terry, endnu en gang tak. Send dit svar, så får du pointene.
Avatar billede terry Ekspert
25. maj 2005 - 19:58 #14
Thanks
Solution was to convert all date fields in queries and form to Long integers.
Avatar billede terry Ekspert
25. maj 2005 - 19:58 #15
:o)