Avatar billede galaxy Nybegynder
11. maj 2005 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug Enter som TAB i form

function changeEnterKey()
{
    if (window.event.keyCode == 13)
    {
        window.event.keyCode = 0;
        }

Ovenstående virker fint, til at slå enterknappen fra i min form. Jeg kan også bruge f.eks. keycode = 76; og få et L i mit felt. Hvorfor hulen kan jeg så ikke bruge 9, så jeg kan bruge enter som TAB ??

Jeg HAR søgt og har også fundet et helt andet eksempel, end den måde her, men kan ikke få det til at virke og kan heller ikke se, hvorfor det skal være mere kompliceret end dette.
Avatar billede busschou Praktikant
11. maj 2005 - 15:41 #1
Det her virker altså hos mig
---
<script>
function changeEnterKey()
{
if (window.event.keyCode==13){
window.event.keyCode = 9
}
</script>

<form>
<input type="text" onkeydown="changeEnterKey();">
<input type="text">
</form>
Avatar billede busschou Praktikant
11. maj 2005 - 15:42 #2
hmm dvs virker i IE ikke i FF hmm
Avatar billede olebole Juniormester
11. maj 2005 - 15:48 #3
<ole>

Er det mon gennemtænkt? Det er sjældent en fordel at stille verden på hovedet, når det gælder de vandte funktions mønstre på en webside.
Den efterspurgte løsning svarer vel lidt til, at man i en enkelt bilmodel bytter om på bremse og speeder. I bedste fald vil det være forvirrende og irriterende  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede galaxy Nybegynder
12. maj 2005 - 08:31 #4
Oebole>> Tro mig... Det er MEGET gennemtænkt.

Vi taler ikke webside i normal forstand, men et internt løn og -faktureringsprogram til en virksomhed. Programmet skal bruges af 2 faste medarbejdere og altså ikke af tilfældige besøgende, som ville blive forvirrede over denne anderledes funktionalitet.

Grundet systemets formål, ville det i visse situationer være katastrofalt, hvis en form blev submittet ved et uheld. Og da det nuværende system skifter indtastningsfelt vha. Enter, ville det være rart, at det også var tilfældet i det nye, så vanen kunne følges.

busschou>> har ikke prøvet, at tilknytte actionlisteneren til selve input-felterne, kun til formen, så dét prøver jeg lige.
Avatar billede galaxy Nybegynder
12. maj 2005 - 08:54 #5
busschou>> alt virkede, da jeg ændrede til onkeydown i stedet for onkeypress.. smid et svar. ;-)
Avatar billede busschou Praktikant
12. maj 2005 - 12:58 #6
svar :o)...