Avatar billede namnam Nybegynder
10. maj 2005 - 21:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af ADSL

Hej jeg har et problem. Jeg har formatteret og geninstalleret min mors computer med windows ME. Så har jeg geninstalleret hendes netkort. Så har jeg fulgt den guide der fulgte med hendes ADSL (TELE2), men det eneste der sker når jeg udfører hvad den siger er at den genstarter og kan stadig ikke komme på nettet. Den siger bare at siden ikke blev fundet. Er der nogen der kan give mig en håndsrækning?
Avatar billede overloaded Mester
10. maj 2005 - 21:33 #1
Mon ikke der skal en driver til netkortet.
Noget helt andet, windows ME er ikke værd at spilde til på.
Avatar billede overloaded Mester
10. maj 2005 - 21:34 #2
til=tid
Avatar billede namnam Nybegynder
10. maj 2005 - 21:38 #3
Det er det eneste den kan køre.. Det er den ældste pc, tror hun fik den af gravballemandens far. Netkortet er installeret og det kan findes og driveren er spritny. Jeg har fulgt den guide som tele2 gav med og intet virker.. Ingen internet til min mor..
Avatar billede overloaded Mester
10. maj 2005 - 21:44 #4
Hvis du har en Knoppix cd kan du jo prøve at boote op på den for at få internettet til at virke.
Avatar billede namnam Nybegynder
10. maj 2005 - 21:45 #5
hvad er er knoppix?
Avatar billede overloaded Mester
10. maj 2005 - 21:48 #6
Det et en Linux live-cd som kører fra cdrom drevet.
Så hvis netkortet kommer op at køre der kan du jo gå på tele2's hjemmeside og indtaste oplysningerne.
Avatar billede namnam Nybegynder
10. maj 2005 - 21:52 #8
jeg ser på det i morgen.. Er nød til at få en smule søvn.. Skal på job igen klokken 2..

Men mange tak for hjælpen indtil nu.
Avatar billede savle Nybegynder
10. maj 2005 - 21:54 #9
er der nogen røde , gule marker i systemet, " højer klik på denne computer, og vælg Administer" klik på " enhedhåndtering " og se der.
nu kender jeg ikke ME. så ved ikke om man kan det :S
eller " start/kontrolpanel/ klik på system klik på noget med hardware, men måske du har set efter.
så kunne du jo se efter om netkort konflikter men en anden IRQ adr. og derfor ikke virker som det skal, det ser du under systemoplysninger, start/programmer/tilbehør/systemværktøjer.
bare nogle forslag.
Avatar billede namnam Nybegynder
11. maj 2005 - 09:59 #10
Jeg har checket det og alt virker korrekt...  Det er super mærkeligt. Det tog ingen tid at sætte mit egetnet op i XP. Men me vil bare ikke...
Avatar billede overloaded Mester
11. maj 2005 - 12:05 #11
ME=Million Errors.
---------------------------------
Prøv med et andet netkort.
Avatar billede namnam Nybegynder
11. maj 2005 - 12:24 #12
Netkortet virker fint, jeg formaterede min mors computer fordi den ingen antivirus havde og var blevet fyldt med sager. Før det virkede netkort og alt det andet. Jeg har fundet en windows 98 cd er det bedre med den??
Avatar billede overloaded Mester
11. maj 2005 - 12:51 #13
Ja helt klart, Windows 98 1.st edition er klart bedre end ME, Win98 SE minder meget om ME i antal af fejl. Eller gode gamle Windows 3.11 som ligger oven på MS-DOS 6.22 hvis harddisken er mindre end 2GB.
Avatar billede overloaded Mester
11. maj 2005 - 12:53 #14
Windows 3.11 er ret cool system efter min mening.
Avatar billede namnam Nybegynder
11. maj 2005 - 14:14 #15
Hardiskken er 10g elller sådan noget. Men jeg vil straks kaste en 98'er på computeren. jeg vender tilbage når jeg er færdig..
Avatar billede namnam Nybegynder
16. maj 2005 - 20:55 #16
Vi løste problemet da en af min mors IT-venner kom.. Vær sød at lægge et svar.
Avatar billede overloaded Mester
16. maj 2005 - 22:00 #17
Ok, hvad gjorde i da.
Avatar billede namnam Nybegynder
03. juni 2005 - 16:25 #18
Jeg ved faktisk ikke hvad han gjorde men så virkede det.. Men to dage efter strøg der et eller andet i computeren og så har vi købt en ny til hende..