Avatar billede ketchup Nybegynder
10. maj 2005 - 20:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gemme fil på HD

Hejsa...

Jeg har et stort problem, som jeg håber at der er en der har et svar på.

Jeg vil skrive en fil til min HD.

Koden ser sådan ud:

private void WriteToFile(string strPath, ref byte[] Buffer)
{
  FileStream newFile = new FileStre(strPath,FileMode.Create);
  newFile.Write(Buffer,0,Buffer.Length);
  newFile.Close();
}

Men når jeg prøver, at køre koden får jeg denne fejl.

Den ser sådan ud:

System.UnauthorizedAccessException: Access to the path "C:\test" is denied.
[UnauthorizedAccessException: Access to the path "C:\test" is denied.]

Har prøvet at give rettigheder til ASP. NET account, men det hjalp ikke. (Full Control)
Har så opdaget, at der var slået read-only til på mappen. Jeg kan bare ikke slå den fra :-(  hvilket nok også er problemet.(har prøvet at fjeren den, men den kommer igen)

Jeg bruger Zonealarm, og en IIS 5,1 og Windows XP. Jeg har så 2 spørgsmål.

1). Er min kode rigtig?
2). Hvad skal jeg gøre, for at jeg kan slå read-only fra på mappen, så jeg kan skrive til den.
Avatar billede henrikgn Nybegynder
11. maj 2005 - 15:16 #1
Lyder mystisk... Prøv at se her:

http://www.windowsitpro.com/Article/ArticleID/24940/24940.html

og her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;256614

Kan være der er hjælp at hente der...
Avatar billede henrikgn Nybegynder
11. maj 2005 - 15:19 #2
Og jo, din kode ser umiddelbart rigtig ud...

Jeg ville dog nok gøre sådan:

FileStream newFile = new FileStream(strPath, FileMode.Create, FileAccess.Write, FileShare.Read);
newFile.Write(Buffer,0,Buffer.Length);
newFile.Close();

Kan være det hjælper...
Avatar billede ketchup Nybegynder
11. maj 2005 - 20:06 #3
Tak skal du have :-). Jeg har løst problemet med read-only.

Jeg kan dog stædig væk, ikke løse det andet problem. Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke skrive til den mappe. Jeg får den samme fejl, som er:

System.UnauthorizedAccessException: Access to the path C:\test

Har prøvet at gør som der bliver skrevet nedenfor

”ASP.NET is not authorized to access the requested resource. Consider granting access rights to the resource to the ASP.NET request identity. ASP.NET has a base process identity (typically {MACHINE}\ASPNET on IIS 5 or Network Service on IIS 6) that is used if the application is not impersonating. If the application is impersonating via <identity impersonate="true"/>, the identity will be the anonymous user (typically IUSR_MACHINENAME) or the authenticated request user.

To grant ASP.NET write access to a file, right-click the file in Explorer, choose "Properties" and select the Security tab. Click "Add" to add the appropriate user or group. Highlight the ASP.NET account, and check the boxes for the desired access”.

Men lige meget hjælper det. Kan det have nået at gøre med at min ASP.NET  account ikke er aktiveret ?. Hvis jeg går ind under user accounts I windows kan jeg ikke se den.
Avatar billede ihtezaz Praktikant
11. maj 2005 - 23:02 #4
Hej,

Du skal huske at angive filens navn, dvs. sådan: C:\test\minfil.txt
Avatar billede ketchup Nybegynder
26. maj 2005 - 11:18 #5
Kommer du med et svar :-) Da det virker ...
Avatar billede ihtezaz Praktikant
27. maj 2005 - 18:24 #6
Hey,
Hvem af os mente du ?
Avatar billede henrikgn Nybegynder
27. maj 2005 - 20:05 #7
svar