Avatar billede abekatzen Nybegynder
10. maj 2005 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

udtræk hvor man tjekker om et felt er tomt

Jeg bøvler med et udtræk hvor jeg har behov for at kunne tjekke om et felt er tomt. Men kan ikke finde ud af hvordan man gør i mySql. Kan man i det hele taget?

har forsøgt med:
SELECT * FROM tx_vbispillerliste_listen WHERE deleted = 0 AND hidden = 0 AND pid = 290 AND kampe_1992 <> '' ORDER BY navn

hvis feltet kampe_1992 er forskellig fra tom skal hele posten hives med ud :-)

Hvordan kan man gøre det?

mvh
Henrik
Avatar billede busschou Praktikant
10. maj 2005 - 16:02 #1
mener du sådan her
SELECT * FROM tx_vbispillerliste_listen WHERE (deleted = 0 AND hidden = 0 AND pid = 290) OR kampe_1992 <> '' ORDER BY navn
eller sådan her
SELECT * FROM tx_vbispillerliste_listen WHERE deleted = 0 AND hidden = 0 AND pid = 290 AND kampe_1992 IS NOT NULL ORDER BY navn
Avatar billede abekatzen Nybegynder
10. maj 2005 - 16:57 #2
Har selv fundet ud af det...

jeg skulle bare skrive kampe_1992 <> "" i stedet

hvor dum kan man være
Avatar billede busschou Praktikant
10. maj 2005 - 17:01 #3
hehe ja selvfølgelig.. så jeg ikke engang.
Men sådan stirrer man sig jo nogen gange blind på tingene :o)
Avatar billede abekatzen Nybegynder
26. maj 2005 - 20:52 #4
:-)