Avatar billede qnella Nybegynder
09. maj 2005 - 23:00 Der er 5 kommentarer

link fra en tabel til en anden tabel

hej er der nogen der ved hvordan man linker fra en tabel til en anden tabel f.eks fra en menu tabel til en main tabel

på forhånd tak
Avatar billede jih Nybegynder
09. maj 2005 - 23:08 #1
fra tabel til tabel forstår jeg ikke.. men det kan se ud som om du mener frames..? der kan du skrive i dit link <a href="link.htm" target="mainFrame"> (forudsat at din mainframe hedder mainFrame (<frame name="mainFrame">))
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 23:25 #2
må vi se koden der er tale om??
Avatar billede qnella Nybegynder
10. maj 2005 - 00:28 #3
jeg kan desværre ikke vise jer en kode fordi den er ikke lavet endnu men for nu at bruge de korrekte termer så har jeg oprettet en table som indeholder min menu og i min menu table står der nogle links til en anden table som er main tabel hvor alle siders indhold skal vises og jeg ved bare ikke hvordan jeg skal definere hvilken table linket skal vises i.
Avatar billede jih Nybegynder
10. maj 2005 - 00:42 #4
du kan ikke lave en side i en tabel.. du kan heller ikke linke til en tabel... du kan derimod lave en frame eller en iframe.. Hvad er bedst kommer så an på hvordan dit layout skal se ud.. men uanset hvad du laver, er det på den måde jeg sagde:
<a href="#" target="mainFrame">link som åbnes i mainFrame</a>

hvis du har tænkt dig at lave frames skal det laves i et frameset:
<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" rows="120,*">
  <frame name="menuFrame" scrolling="no" noresize src="menu.htm">
  <frame name="mainFrame" scrolling="auto" noresize src="main.htm">
</frameset>

og hvis du har tænkt dig at lave en iframe er det sådan:
<iframe scrolling="auto" frameborder="0" name="I1" src="main.htm" width="715" height="300">
  Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
</iframe>
Avatar billede roenving Novice
10. maj 2005 - 23:26 #5
-- og egentlig er svaret på dit spørgsmål:

'Nej, det er der ikke', for webpsycho har fuldstændig ret !-)