Avatar billede gangsebangse Nybegynder
09. maj 2005 - 22:52 Der er 5 kommentarer

Hjælp til onlinetid i PHP

GIR ALDRIG OP..!

Så er jeg her igen...
Jeg har fået jm0 til at hjælpe med et online tidssystem, nu vil jeg så bare gerne at hver bruger har sin egen tid.!
Så man får onlinetid for at være logget ind.!
Min tabel hedder mk_signup og brugernavne lægger i $username.!
Sig endelig til hvis i skal bruge andre oplysninger for at kunne hjælpe mig.!

<?
session_start();

if(!isset($_SESSION["start"])) {

session_register("start");
$_SESSION["start"] = time();
}

$tid = $_SESSION[start];
$samlign = time() - $_SESSION[start];

$minutter = $samlign / 60;

if($minutter > 60){
$regn = $minutter - 60;
$min = round($regn);
}else{
$min = round($minutter);
}

$timer = round($min / 60);

echo"$timer Timer. $min Minutter.<br>";
?>

..::Gang::..
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2005 - 00:07 #1
Jeg går ud fra du skal lave et nyt felt i din brugertabel, der indeholder deres time() - som du så henter ud og forøger med den nye tid, hver gang de skifter side, logger ud, eller hvordan du ellers har lavet systemet.

Er det dét, du vil have hjælp til, eller har du lavet en fejl i din kode, som jeg ikke lige har opdaget? :)
Avatar billede gangsebangse Nybegynder
10. maj 2005 - 12:30 #2
pacroon...You read my mind.!

Det er de første du beskriver, som jeg mangler hjælp til...!
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2005 - 18:21 #3
Hvis du har adgang til phpMyAdmin, et frontend til mySQL, vil det være en del nemmere - da du så ikke skal sætte dig så meget ind i mySQL syntax som sådan.

Så skal du lave/redigere din tabel over brugere, og tilføje feltet, som du f.eks. kalder "onlinetime".

Hvis du smider din kode ind i en funktion, hvor du så returnerer time, kan du smide det ind i din tabel med PHP:

$onlinetime = din_function();
mysql_query("UPDATE users SET onlinetime = onlinetime+$onlinetime WHERE username = $_SESSION['username']") or die(mysql_error());

..hvis vi her tager tager udgangspunkt I at du gemmer folks brugernavne som en sessionvariabel.

Giver det mening?

--
pacroon
Avatar billede gangsebangse Nybegynder
11. maj 2005 - 09:59 #4
Jeg har adgang til phpMyAdmin.!
Jeg er MEGET nybegynder, har ikke styr på hvordan det skal laves i phpMyAdmin
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2005 - 15:51 #5
Okay - men det er ikke noget jeg lige kan forklare uden videre. Men du kan ret hurtigt finde hjælp til hvordan det gøres f.eks. vha online-tutorials.

Når du har fundet ud af hvordan redigerer i din brugertabel burde det kunne gøres.