Avatar billede kim_falkner Nybegynder
09. maj 2005 - 22:06 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Søgemaskineoptimering

Jeg har en konkurrent hvis hjemmeside optræder på mystiske steder som http://www.catalnet.it/directory/cat.asp?ID=World/Dansk/Erhverv/Forretningsservice/ og omkring 1500 andre lignende steder. Vedkommende ligger så helt i top på MSN via disse "tricks". Kan man selv tilføje sig til disse sider?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. maj 2005 - 23:07 #1
Det kommer herfra. Prøv. http://www.dmoz.com/add.html
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
09. maj 2005 - 23:16 #2
ok. tak. point?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2005 - 00:04 #3
Nej tak, jeg samler slet ikke på dem.  Regn med en kraftig forsinkelse på optagelse.
De skal dels godkendes i dmoz først, og de 1500 sites henter ikke rå data ret tit.

Men det er helt sikkert et godt sted at stå ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. maj 2005 - 09:57 #4
Jeg har skrevet en del artikler om emnet, læs dem ogvend så tilbage med specefikke spørgsmål. Det kan sagtens lade sog gøre at få en god placering, men tilmelding er den sidste lille del og du får ikke noget ud af at tilmelde, hvis ikke du først har optimeret

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
10. maj 2005 - 19:57 #5
Men hvorledes er man blevet tilmeldt 1500 versioner af ODP? Der må vel være valgt en autosubmitter som jeg troede var en dårlig ide. Og man "straffes" tilsyneladende ikke for det?
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
11. maj 2005 - 13:08 #6
Kim > Nu ved jeg ikke lige hvad du mener, men det er guld at blive optaget i ODP. Især hvis du bliver listet på en side med få links og høj PR (6+). Men det er korrekt hvad Erik siger, du skal nok regne med nogle måneder inden du bliver optaget, hvis du overhovedet gør!

Også korrekt hvad bufferzone siger, det er vigtigt at optimere!
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2005 - 17:04 #7
Optagelse i ODP er en del af optimeringen (er også nævnt i mine artikler), jeg har dog selv haft meget svært ved at blive optaget selv. Det er meget afhængigt af hvilken kategori man lige findes i.
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
14. maj 2005 - 17:09 #8
Men hvorledes blver man oprettet i 1500 ODP's? Og er der tale om et ODP eller 1500? Ifald de sidste må der vel være anvendt en autosubmitter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2005 - 17:15 #9
du kan mig bekendt kun blive oprettet i relativt få ODP kategorier, men sagtens i 1500 andre søgemaskiner.

Jeg vil på det kraftigste advare mod autosubmittere, du bliver godt nok optaget i mange søgemaskiner, men det giver ingen trafik.
Du vil opdage at 99% af din trafik kommer fra kun 3 søgemaskiner, det kan derfor bedst betale isog at sørge for at have den bedst mulige placering i de få maskiner dergivertrafik. Glem alle de forskellige maskiner der ikke giver trafik alligevel og koncentrer dine anstrengelser, det giver det bedste resultat. Husk det er ikke en konkurrence om at stå i flest maskiner, det eren konkurrence om at have mest og bedst trafik.
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
14. maj 2005 - 17:19 #10
Hej Bufferzone,

Har du lyst til et uforpligtende kig på min hjemmeside?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2005 - 17:36 #11
gerne, men det bliver lidt senere i aften, der skal lige laves mad
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
14. maj 2005 - 17:39 #12
Ok. Tak. Adressen er www.brondsholm.dk. skriv evt til kim_falkner (at) hotmail.com