Avatar billede michael-dhif Nybegynder
02. april 2001 - 22:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder man frem til værdien vha. listindex

Hej

Jeg har en et felt som hedder Første_Udgave, som er en kombinationsbox som indenholder månederne, f.eks. Marts 2001.

Så har jeg et anden felt som hedder Anden_Udgave.

Det jeg gerne ved have er at når jeg vælger f.eks. Marts 2001, så skal Anden_Udgave automatisk få værdien April 2001, altså en måned mere end Marts 2001. Hvordan gøres dette, jeg har prøvet følgende, men det virker ikke.

  MaanedIndex = Første_sendte_udgave.ListIndex + 1
  Anden_Sendte_Udgave.Value = Første_sendte_udgave(MaanedIndex).Value

Håber der er en som har en løsning
Avatar billede arneb Nybegynder
02. april 2001 - 22:49 #1
Er Anden_udgave også en kombinationsboks?
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
02. april 2001 - 22:51 #2
Nej, det er en alm tekstfelt
Avatar billede arneb Nybegynder
02. april 2001 - 23:00 #3
Jeg tror problemet er at du har skrevet koden det forkerte sted.
Du skal vist skrivet det så det bliver afspillet når dere bliver ændret på kombinationsboksen...
Private Sub Første_sendte_udgave_Change()
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
02. april 2001 - 23:10 #4
Det virker ikke
Avatar billede fdata Forsker
03. april 2001 - 17:25 #5
Hvad er Første_sendte_udgave\'s datakilde:
En værdiliste eller en tabel?
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
03. april 2001 - 21:11 #6
fdata, det er en tabel.

Kan du hjælpe?
04. april 2001 - 07:07 #7
Hej Michael,

Du skal skrive:

Me!Anden_Udgave= Me!Første_Udgave.ItemData(Me!Første_Udgave.ListIndex + 1)

/Thomas
Avatar billede fdata Forsker
04. april 2001 - 19:43 #8
I så tilfælde har thomasjepsen fuldstændig ret.
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
08. april 2001 - 07:59 #9
Det virker desværre  heller ikke
Avatar billede mansoor Nybegynder
08. april 2001 - 09:55 #10
Prøv evt.

Me.Anden_Udgave= Me.Første_Udgave.ItemData(Me.Første_Udgave.ListIndex + 1)

Avatar billede mansoor Nybegynder
08. april 2001 - 10:34 #11
Prøv evt.

Me.Anden_Udgave= Me.Første_Udgave.ItemData(Me.Første_Udgave.ListIndex + 1)

Avatar billede michael-dhif Nybegynder
08. april 2001 - 10:54 #12
tak for hjælpen
08. april 2001 - 19:41 #13
Hej Michael,

Hvorfor er det at du acceptere et svar fra mansoor, når han bare skriver præcis det samme som jeg gjorde 3 svar højere oppe??? Var det fordi han skrev det 2 gange i træk?

Så undre man sig over, at man gider at svare på folks spørgsmål, når man ikke engang krediteres for et rigtigt svar :-(

/Thomas
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
08. april 2001 - 21:01 #14
Hej Thomas,

Som sagt er jeg ny inde for acces, forskellen på dit og mansoors er at du brugte ! hvor han bruger . - jeg skal ikke kunne sige det, men da jeg lavede ! om til . så virkede det, derfor gav jeg ham pointne, jeg synes det er fære nok
08. april 2001 - 21:39 #15
Det undrer mig meget, da det er principielt forkert at bruge punktum der.
Ved objekt-referencer bør man altid bruge ! og ved egenskaber og metoder skal man bruge punktum. Men det er desværre et af de (mange) steder hvor Access ikke er særlig konsekvent. Access tillader at man også bruger punktum (de fleste af) de steder hvor man bør bruge udråbstegn.

Jeg godtager din forklaring, når du siger at det ikke virkede før du skrev punktumer (men prøv lige igen med udråbstegn, da det ER det mest korrekte at gøre det sådan...bare lige for min skyld :-)

Undskyld, at jeg brokkede mig. Jeg blev bare lidt irriteret, da det faktisk er 2 identiske svar på trods af punktum\'et og udråbstegnet.

Det skal ikke ske igen :-)

/Thomas