Avatar billede kledal Nybegynder
09. maj 2005 - 13:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatere et frameset i et frameset via javascript

Jeg har et overordnet frameset med en frame som hedder "FirstFrame", i denne frame laver jeg et nyt frameset hvor der er 2 frames, en til min menu og en til mit indhold, jeg vil gerne på en hvis side opdatere min menuframe, hvordan gør jeg det?
Framens navn er 'NulFrame'.
Har prøvet med     parent.frames('FirstFrame').location=parent.frames('FirstFrame').location;"
og også med ovenstående med NulFrame, men det fungerer ikke, hvad gør jeg galt?

/kledal
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2005 - 13:47 #1
Måske:

parent.frames['NulFrame'].location.reload(true);
Avatar billede kledal Nybegynder
09. maj 2005 - 14:07 #2
hmm, nu får jeg en javacript fejl der hedder "Permission denied", nogen der ved hvad det skyldes?
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2005 - 14:18 #3
Ja, det er cross-domain-scripting (at dine frames ikke kommer fra samme domæne !-)

-- eller også har du scriptet liggende eksternt i en lokal fil, og der er IE default indstillet til, at man ikke må køre noget lokalt !o]
Avatar billede kledal Nybegynder
09. maj 2005 - 14:20 #4
Hvordan kan man løse det at frames ikke kommer fra samme domæne?
Avatar billede kledal Nybegynder
09. maj 2005 - 14:21 #5
Eller vent lige, alle mine scripts kommer fra samme domæne, men websitet har en a-record der peger på min server. kan det være det?
Avatar billede kledal Nybegynder
08. september 2005 - 12:43 #6
fik ikke løst mit problem, tak for hjælpen roenving, hvis du vil have point så svar
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 13:09 #7
Oki '-)

Du kan godt reloade en frame fra et andet domæne, men så skal du tilgå (i)frame-elementet og angive hele urlen på src-attributten:

parent.getElementById('NulFrame').src='http://dit.andet.domaine.dk/minFil.html';
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 09:34 #8
-- og tak for point ;~}