Avatar billede Syska Mester
09. maj 2005 - 12:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Komplex sql string eller?

Hej,

Jeg har følgende sql string, men ved ikke om det kan gøre mere simpelt, for jeg synes der er mange datapart etc. ting for relativt lidt...:

SELECT datepart(yy, S.Added), datepart(mm, S.Added), datepart(dd, S.Added), MAX(S.Used)
FROM tblStats AS S
WHERE datepart(yy, S.Added) = 2005 AND datepart(mm, S.Added) = 04 AND ProgramId = 4
GROUP BY datepart(yy, S.Added), datepart(mm, S.Added), datepart(dd, S.Added), S.Used

Added er en DATETIME
Id er en INT
Used er en INT

Der er ca. 30 resultater fra hver dag, jeg ønsker kun max væredien, men vil stadig gerne have min "Added" DATETIME med ud, kan jeg gøre det på andre måder eller er jeg nød til at lave en datepart på år, måned, dag, og så samle den til et DATETIME object i mit program ( C# )?

// ouT
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
09. maj 2005 - 12:47 #1
Du kender jo allerede år og måned, så du kunne nøjes med at select'e Datepart(dd, S.Added)

Men jeg synes ikke det er så vigtigt når den kun giver 30 hits, det kan ikke vælte noget
Avatar billede Syska Mester
26. december 2005 - 19:28 #2
lukker