Avatar billede gommasch Nybegynder
09. maj 2005 - 00:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Et mystisk komma tilføjes efter mit link.

Jeg har en "Send til en ven"-funktion på min side som tilføjer et komma efter linket til siden, dvs. det sendte link fungerer ikke - er der nogen som kan se hvorfor det tilføjes ?

Info-side hvor man tilføjer navn og adresse:

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Send til ven</title>
</head>
<body>

<%
varenr=request("varenr")
%>

<table border="0" width="100%" id="table1" cellspacing="0" cellpadding="10" height="100%">
<tr>
<td valign="top">
<form action="tellafriendsend.asp" method=post target="_top" ID="Form2">
<p><font face="Verdana" size="2" color="#000080">Send et link på email til en
ven eller bekendt som kunne have interesse i at se nærmere på det valgte
produkt.</font></p>
<table border=0 cellpadding=2 cellspacing=0>
<tr>
<td><font face="Verdana" size="2" color="#000080">Dit navn:</font></td>
<td><font color="#000080" face="Verdana"><input type="text" name="sendersname" maxlength="50" ID="Text3"></font></td>
</tr>
<tr>
<td><font face="Verdana" size="2" color="#000080">Din email:</font></td>
<td><font color="#000080" face="Verdana"><input type="text" name="sendersemail" maxlength="255" ID="Text4"></font></td>
</tr>
<tr>
<td><font face="Verdana" size="2" color="#000080">Ven/bekendts email:</font></td>
<td><font color="#000080" face="Verdana"><input type="text" name="emailrecipient" maxlength="255" ID="Text5"></font></td>
</tr>
<tr>
<td colspan=2 valign="top"><font color="#000080" face="Verdana"><input type="submit" name="submit" value="Send" ID="Submit2"></font></td>
</tr>
</table>
<input type="hidden" name="Varenr" value="<%=Varenr%>">
<input type="hidden" name="Varenr" value="<%=Varenavn%>">
<input type="hidden" name="thankspage" value="http://www.butikken.dk/sendtilven-tak.asp" ID="Hidden2">
</form>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Sende-side som sender email med link med tilføjet komma:

<html>
<head>
<title>Send til en ven</title>
</head>
<body>
<center>
<table width="100%" border=0 cellspacing="0" cellpadding="10" height="100%" style="border-collapse: collapse; border-left: 1px solid #000000; padding: 0" bordercolor="#111111"><tr>
  <td valign="top">
<%
' set up email values
varenr=request("varenr")
varenavn=request("varenavn")
sendersName=request("SendersName")
sendersEmail=request("SendersEmail")
if sendersName="" then sendersName=sendersEmail

EmailSubject=request("EmailSubject")
if emailSubject="" then emailSubject="Interesting ASP Article"

EmailRecipient=request("EmailRecipient") ' required

if emailRecipient="" then
    response.Write("<html><body>UPS, husk at udfylde email adresse !</body></html>")
    response.End
end if

' ---------- Read content of ShoppingCart and start build the email body ----------
Body= ""
Body= Body & "<html>" & " Kære kunde " & "<br><br>"
' Body= Body & sendersName & " (" & sendersEmail & ") har sendt dig et link til følgende vare da den kunne have interesse for dig. " & "<br><BR>" & "http://www.butikken.dk/infoframe.asp?varenr=" & varenr & "<br><BR>"
Body= Body & sendersName & " (" & sendersEmail & ") har sendt dig et link til følgende vare da den kunne have interesse for dig. " & "<br><BR>" & "<a href=http://www.butikken.dk/infoframe.asp?varenr=" & varenr & ">Tryk her for at se mere info om det anbefalede produkt</a>" & "<BR><BR>"
Body= Body & " Med venlig hilsen " & "<br>"
Body= Body & " Butikken " & "<br>"
Body= Body & " www.butikken.dk "
Body= Body & "</body></html>"

' ---------- Transmit the email ----------
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
' If you are a elit.net customer just like me the SMTP-server adress on elit.net is 195.163.138.2:25
JMail.ServerAddress = "130.228.0.22:25"
JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
JMail.Sender = sendersEmail
JMail.SenderName = sendersName
JMail.ReplyTo = sendersEmail
JMail.AddRecipient EmailRecipient

' If CarbonCopy="on" then
JMail.AddRecipientCC sendersEmail
' JMail.AddRecipientBCC "sendtilven@butikken.dk"
' End If

JMail.ReturnReceipt = false
JMail.Priority = 1
JMail.Subject = "Produkt af interesse for dig."
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.body = body
JMail.Execute

' show thankyou page
if not request("thanksPage")="" then
    response.Redirect(request("thanksPage"))
else
    response.write("<html><body>Besked sendt.</body></html>")
end if
response.End
%>

</td></tr></table>
</body>
</html>
Avatar billede kalp Novice
09. maj 2005 - 02:50 #1
mon ikke der er et kommer til sidst i variablen

varenr

? prøv at udskrive den.
Avatar billede gommasch Nybegynder
09. maj 2005 - 09:49 #2
Jeg har fundet fejlen. Den lå på info-siden:

<input type="hidden" name="Varenr" value="<%=Varenavn%>">

skulle have været:

<input type="hidden" name="Varenavn" value="<%=Varenavn%>">