Avatar billede winkill Nybegynder
28. oktober 1999 - 17:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ICQ og firewall

Jeg er ved at være godt træt af at ICQ hopper online/offline hele tiden på grund af den firewall jeg sidder bag.
Det er med et godt dansk ord noget Lort!

Så her jeg eksperimenteret lidt med at lave et program som kan ligge på en server udenfor firewallen og fungerer som mellemled mellem ICQ og ICQ-serveren, og ICQ logger også fint på mellem-leddet, men jeg kan sq ikke få oprettet den videre forbindelse til serveren, den accepterer ganske enkelt ikke en almindelig TCP/IP connection request.

Hvis der er nogen der kan komme med et bud på, enten hvordan jeg får mit 'mellem-led' til at connecte eller får ICQ til at fungerer bag min firewall uden at jeg skal til at lege med port-scannere eller andet grej som sikkerheds/drift-folkene sikkert ikke bryder sig om, så er der 250 pts. på højkant.

En direkte løsning er ikke nødvendig, hvis et svar kan føre til at jeg selv finder en løsning, så er pointene også dine!
Avatar billede cybles Nybegynder
28. oktober 1999 - 17:17 #1
Det kan du ikke så enkelt kan det siges. Lykkeds det for dig hvilket det godt kan, så har du ælavet et hul i firewallen.
Avatar billede winkill Nybegynder
28. oktober 1999 - 17:18 #2
Hvilken del af mit spørgsmål referer du til Cybles?
Avatar billede cybles Nybegynder
28. oktober 1999 - 17:22 #3
Begge to jeg går ud fra at det program du har skal sende pakker ind til din pc'ers ICQ som står påindersiden af firewallen.
Avatar billede winkill Nybegynder
28. oktober 1999 - 17:26 #4
Ja, men det gøres gennem en almindelig (encrypteret) Http forbindelse på port 80, så det er ikke noget problem.
Det størse problem med at lave et program der skal fungerer som mellem-led er ind til videre at det ganske enkelt ikke kan komme i kontakt med icq.mirabilis.com på port 4000 - uanset om det er gennem eller udenom firewallen.

Nogen derude der ved hvilken protokol og underprotokol en ICQ server kører ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. oktober 1999 - 21:21 #5
den kører i hvert fald UDP ved jeg...
Avatar billede winkill Nybegynder
28. oktober 1999 - 21:46 #6
Se det kunne jo nok være derfor jeg ikke kan connecte vha. en almindelig Socket forbindelse.
Tak Cyberesben, det er sådan nogle svar jeg har brug for.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. oktober 1999 - 22:01 #7
det var da så lidt *G*
Avatar billede winkill Nybegynder
28. oktober 1999 - 22:56 #8
Ja hvis jeg får ICQ til at køre i aften, så er pointene dine... ;)
Avatar billede winkill Nybegynder
29. oktober 1999 - 17:57 #9
Det l... vil stadigt ikke connecte. Jeg opgiver snart ICQ og går over til SMS eller noget andet tåbeligt.

Måske man skulle lave sin egen version af ICQ og lade den køre over SMTP/POP3 i stedet......
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. oktober 1999 - 13:34 #10
tja men det ville være langsomt hehehe
Avatar billede winkill Nybegynder
30. oktober 1999 - 13:40 #11
Ja.
Avatar billede razmataz Nybegynder
01. november 1999 - 15:55 #12
Hey...hvis du nogen sinde får dit program til at køre ville jeg blive meget glad for at få et kopi...eller købe...
Du kan bare maile mig på razmataz@rexserv.deuterium.net
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 16:26 #13
Razmataz -> Jeg har fået et par nørder med på ideen, så måske det bliver til noget. Uanset, så er vi også ved at lave en gennem-dansk ICQ klon, så det kan være at de to projekter kan sammenkædes.

Anyway, din adresse er noteret.
Avatar billede snifferdog Nybegynder
01. december 1999 - 22:04 #14
For at få ICQ til at virke SKAL man/du kunne modtage UDP packets på prot: 4000

-SnifferDog
Avatar billede cassa Nybegynder
06. december 1999 - 14:55 #15
Har i prøvet alternative programmer såsom ipulse (www.opasia.dk/ipulse) / Yahoo Messenger (messenger.yahoo.com).
De kører begge fint over firewall. Funkltionaliteten er dog lidt amputeret i forhold til ICQ :-(
Avatar billede winkill Nybegynder
06. december 1999 - 15:01 #16
Jeg er gået over til Ipulse da det dels virker selvom jeg sidder bag en firewall og dels giver den funktionalitet som ICQ mangler (Eks.: Viderstilling til mail, mobil eller hvad man nu har).

Desværre er det (så vidt jeg ved) kun Tele Danmark Internet der udbyder denne service, så det er ikke alle der kan bruge Ipulse, men man kan da håbe at Ericsson får stablet et samarbejde med Mirabilis på benene så Ipulse og ICQ brugere kan komme i kontakt med hinanden.
Avatar billede cassa Nybegynder
06. december 1999 - 16:37 #17
->winkill    Jeg har registret ipulse både hos TDI og hos ericsson (ipulse.oz.com)