Avatar billede myllesen Nybegynder
07. maj 2005 - 23:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tråsløs Ethernet forlængerledning

Hej,

En kollega har fortalt at han i en lufthavnsbiks har set hvad der vel bedst kan betegnes som en trådløs Ethernet forlængerledning. Løsningen består af to hw-dele: et plug (RJ-45 eller USB) til ens laptop/XBOX/whatever, og et RJ-45 plug til at sætte i en switch port, fx en bredbåndsswitch/router. Imellem de to plugs anvender der sikkert WLAN, hvad ved jeg. Under alle omstændigheder giver det mulighed for trådløs LAN mellem 2 punkter hvor enten det ene eller begge punkter ikke understøtter WLAN.

Nogen der kender et sådant produkt?

/Mylle
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2005 - 13:28 #1
tjaa det hedder et Accesspoint og et Trådløstnetkort...

Kig evt. på linksys produkter.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. maj 2005 - 10:27 #2
og hvis du skal forlænge netværket, dvs have flere pc'er på i hver ende. Så skal AP understøtte bridge mode.
Avatar billede myllesen Nybegynder
09. maj 2005 - 18:42 #3
Nej, det hedder ikke et trådløst netkort. Pointen er netop at undgå netkort og lignende som skal forefindes/monteres i en PC eller lign. Altså for exempel:

XBOX <---> RJ45 plug <---wireless---> RJ45 plug <---> Switch port <---> Router
Avatar billede myllesen Nybegynder
09. maj 2005 - 19:42 #4
NetGear WGE11 kunne være en mulighed. Men en fysisk mindre løsning ville være at foretrække.
http://www.dsl-warehouse.co.uk/product.asp?pr=WGE111
Avatar billede myllesen Nybegynder
17. oktober 2005 - 10:44 #5
Intet svar
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2005 - 10:46 #6
Har set et lign produktet anmeldt for lang tid siden. Det er præcis som du beskriver. Jeg kan dog ikke pege på et specifikt produkt...
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2005 - 11:00 #7
jpvj -> er det ikke gameadaptor du tænker på?