Avatar billede pelann Nybegynder
02. april 2001 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP print, som skal gemmes i cookie, hvis brugeren godkender det!

Godaften

Jeg har et lille problem. Jeg er i gang med at lave et lille opslagsværk, hvor der kommer noget print fra en mysql database, med oplysninger om navn, tlf. nr. m.m. Disse data skal brugeren godkende, og når han har gjort det, så skal det gemmes i en cookie. Denne cookie skal så aflæses på andre sider på sitet. Er der nogen der kan klare lidt kode, så jeg kan komme lidt videre???

Pelann
Avatar billede mortenfn Nybegynder
02. april 2001 - 19:49 #1
setcookie (\"TestCookie\");
og hendt igen

echo $TestCookie;
Avatar billede pelann Nybegynder
02. april 2001 - 19:52 #2
Den skal først lave cookie´en, hvis brugeren godkender det, og det gør den da ikke der?? Opretter den det ikke med det samme... Det er også kun 4 ting fra database udtrækket der skal gemmes i den cookie, de andre 7-8 skal ikke bruges mere! Hvordan fortæller jeg hvad der skal gemmes????

Pelann
Avatar billede mortenfn Nybegynder
02. april 2001 - 19:59 #3
jeg må have lidt script
Avatar billede pelann Nybegynder
02. april 2001 - 20:05 #4
Hej Mortenfn

print \"<center><B><font face=arial size=4>\";
print \"$row[personid]\";
print \"<br>\";
print \"$row[navn]\";
print \"</B><hr size=3 color=000000 width=100%><font face=arial size=3>\";
print \"$row[efternavn]\";
print \"<br>\";
print \"$row[beskrivelse]\";

Disse data skal så gemmes i en cookie, hvis brugeren godkender at de er rigtige. Jeg skal så fremover bruge den i forskellige formularer m.m.

Håber du forstår???

Pelann
Avatar billede mortenfn Nybegynder
02. april 2001 - 20:40 #5
her du:

<?php
if($action==\"OK\"){
setcookie(\"personid\",\"$row[personid]\",time()+(60*60*24*30));
setcookie(\"navn\",\"$row[navn]\",time()+(60*60*24*30));
setcookie(\"efternavn\",\"$row[efternavn]\",time()+(60*60*24*30));
setcookie(\"beskrivelse\",\"$row[beskrivelse]\",time()+(60*60*24*30));
header (\"Location: http://www.php.net\");
}

print \"<center><B><font face=arial size=4>\";
print \"$row[personid]\";
print \"<br>\";
print \"$row[navn]\";
print \"</B><hr size=3 color=000000 width=100%><font face=arial size=3>\";
print \"$row[efternavn]\";
print \"<br>\";
print \"$row[beskrivelse]\";
?>
<form method=\"POST\" action=\"<? $PHP_self; ?>\">
<p><input type=\"submit\" value=\"Det er OK\" name=\"send\"></p>
<p><input type=\"hidden\" value=\"OK\" name=\"action\"></p>
</form>
<form method=\"POST\" action=\"forkert.php\">
<p><input type=\"submit\" value=\"Det er FORKERT\" name=\"send\"></p>
</form>
Avatar billede pelann Nybegynder
02. april 2001 - 20:50 #6
Hej Morten

Jeg havde lige fået det til at virke!!! Du få pointne aligevel, for din indsats - Kan du svare mig på, hvad jeg skriver, hvis jeg ikke skal overskrive min cookie, men tilføje i den?????

PELANN
Avatar billede mortenfn Nybegynder
02. april 2001 - 20:53 #7
det kan man vist ikke - altså tilføje - kun overskrive