Avatar billede psychedelic Nybegynder
06. maj 2005 - 20:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spil fejl (overclockning)

Hej Eksperter.

Jeg har købt en Cooler Master Hyper 6 (AMD / CPU Køler).
+ kabinet køler og en chipset køler.
Når jeg clocker min computer op på 3400+ og åbner Half-life 2, og når til start vinduet hvor der står "Loading" lidt efter kommer der et vindue frem som er blåt og der står noget tekst, derefter genstarter computeren.
Cpu temp er ikke for høj, den ligger på de 40 - 44* C i spillet..
Normalt omkring 35* C når jeg bare laver noget ude i Windows..
Jeg har tænkt lidt over at det kunne være mine ram som ikke kan følge med, jeg købte computeren sidste år, og derfor er rammene Pc-2700 og de kører nu pc-3200, men så da jeg clocker op til 3400+ så kommer de op på 200.xx MHz.

Min Computer:
AMD Athlon64(tm) 3000+
Clawhammer-512KB
Socket 754 (Asrock).
2x 256 DDR SDRAM pc-2700 ( har clocket dem op til pc-3200)
Radeon 9800PRO
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2005 - 20:33 #1
Det er altid usikkert at teste med spil, du ved aldrig rigtigt hvad problemet er, det kan være grafikkortet, drivere eller spillet. Prøv en "Torture test" med Prime95 i stedet http://www.mersenne.org/freesoft.htm
Hvis den klarer 2-3 timer er du godt på vej. Jeg plejer at køre 24 timer for at være helt sikker på at mit overclock er 100% stabilt.
Det er næsten helt sikkert din RAM der holder dig tilbage. Har du mulighed for at køre RAM langsommere end FSB ?. Kig i BIOS eller manualen til bundkortet.
Avatar billede psychedelic Nybegynder
06. maj 2005 - 20:59 #2
Ved jeg ikke om jeg har..
Kan i hvert fald sænke mine ram til pc-2100
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2005 - 21:03 #3
Check med CPU-Z hvad din RAM kører, også når du overclocker, med nogle forskellige indstillinger.
Avatar billede psychedelic Nybegynder
06. maj 2005 - 21:08 #4
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2005 - 21:22 #5
hvis det er pc2700 ram som du har sat op til 191 så kan det sagtens tænkes at det er dem som er problemet.
Avatar billede psychedelic Nybegynder
06. maj 2005 - 21:35 #6
Køber også nogle nye ram (:
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2005 - 21:37 #7
Ny RAM vil hjælpe :-)
Avatar billede psychedelic Nybegynder
06. maj 2005 - 21:37 #8
Jeps ;D
Men gider ikke købe et nyt bundkort for og kunne bruge DDR2 ram :D
Avatar billede psychedelic Nybegynder
06. maj 2005 - 21:39 #9
Tak for svarene ;D