Avatar billede stuffedk Nybegynder
06. maj 2005 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bruger tags til forum!

Hej.
Jeg er i gang med at færdiggøre et forum jeg har lavet, men jeg vil gerne have at brugeren skal kunne lave links på min side. Jeg har brugt erego_replace til et par "bruger" tags fx.
[fed] =<b>
[/fed]=</b>

Men hvis jeg gerne vil lave et link-tag skal jeg bruge der minimum bruges 3 tags. Altså:
[url]  =<a href=\"
[link] =\">
[/link]=</a>

Mit spørgesmål er hvordan kan jeg lave et link-bruger-tag med kun 2 tags som linker til det der står mellem tagsne
Avatar billede lajer Nybegynder
06. maj 2005 - 18:40 #1
Må jeg spørge hvad det fede er ved [tagnavn]?
Syntes tit man ser det brugt på den måde... Men når nu strip_tags() kan klarer det for en in a swiff, er det så ikke federe... Plus man slipper for det der [tagnavn] halløj, der på ingen måde hjælper brugeren. My 2 cents.

F.eks.

$content = strip_tags($content, "<a><b>");

Her bliver alt html fjernet fra strengen $content, på nær <a> og <b> tags.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
06. maj 2005 - 18:42 #2
var det ikke nemmere at bruge et bbcode bibliotek, som indeholder alle kommandoerne ?

http://phplibex.sourceforge.net/classbbcode.html
Avatar billede stuffedk Nybegynder
06. maj 2005 - 19:06 #3
lajer du har en pointe jeg tror jeg bruger strip tags istedet. Jeg troede bare ikke at det var så nemt.
Avatar billede cmau Nybegynder
06. maj 2005 - 20:44 #4
Den eneste dumme ting ved strip_tags er at alt i mellem <> bliver fjernet, så hvis du har en side som denne, skal du nok ikke bruge koden.
Avatar billede stuffedk Nybegynder
06. maj 2005 - 21:27 #5
lajer skriv et svar...
Avatar billede lajer Nybegynder
06. maj 2005 - 22:26 #6
kommer her :)