Avatar billede the_rapid Nybegynder
06. maj 2005 - 12:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Delay funktion med interrupt håndtering

Hej.
Jeg er ved at lave et program der skal køre en rutine hvert minut, indtil det lukkes, når det lukkes et det vigtigt at det får kørt en afsluttende rutine.

Jeg har bygget det op ved at lave en while(1) der udfører koden hvor efter jeg bruger sleep(60), for at fange luk bruger jeg sigal, der redirecter ctrl+c til  en funktion jeg selv kan deffinere, men har kommer problemerne, når jeg referere til en "funktion" med signal kan jeg ikke tage et arg med, og det skal jeg bruge i min luk funktion, da den skal have en pointer til den db jeg vil lukke!

Jeg er lidt i tvivl om det er den rigtige måde at gøre det på, eller om jeg skal bygge det op med en anden struktur. Hvis jeg vil jeg gerne have syntax  eks.

NB: Jeg anvendes Linux, og jeg koder i C
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
06. maj 2005 - 12:38 #1
En simpel løsning er vel at lade din pointer-variabel være global ?
Avatar billede the_rapid Nybegynder
06. maj 2005 - 20:22 #2
Hej Du har selvfølgelig ret, og det virker upåklageligt jeg takker:)
Avatar billede the_rapid Nybegynder
06. maj 2005 - 20:24 #3
Hvis du lige smider et svar så jeg kan give dig point :)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
06. maj 2005 - 21:28 #4
Godt nok !