Avatar billede schwinndk Nybegynder
06. maj 2005 - 11:38 Der er 6 kommentarer

horisontal og vertikal scrolling i Iframes

Hej Eksperten. Jeg har læst mange spørgsmål igennem, og har konstateret at jeg mangler en "overflow-x: hidden", og en "overflow-y: auto" i min Iframe. Men jeg har prøvet en masse forskellige ting, og den horisontale scrollbar bliver ved med at være der. Kun ved scrolling:="no", kan jeg fjerne den, med så ryger det hele jo. Hvad skal jeg skrive i min Iframe tekst for at få dette til at virke? Kan I ikke prøve at rette min iframe tekst til, så den virker?

Sådan ser min Iframe tekst ud: <iframe src="profil/velkommen_iframe.html" name="i1" width="598" height="418" allowtransparency="true" frameborder="0" align="left" scrolling="no"></iframe>
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
06. maj 2005 - 11:48 #1
<style>
#iframe { overflow-x: hidden; overflow-y: auto; }
</style>

<iframe id="iframe" src="profil/velkommen_iframe.html" name="i1" width="598" height="418" allowtransparency="true" frameborder="0" align="left" scrolling="no"></iframe>

Ville jeg mene?
Avatar billede schwinndk Nybegynder
06. maj 2005 - 11:53 #2
Har lige prøvet, og det virkede desværre ikke. Jeg fjernede også scrolling="no", uden virkning.
Avatar billede schwinndk Nybegynder
06. maj 2005 - 15:00 #3
Jeg har fundet en løsning på mit scrollingproblem. Derfor lukker jeg denne tråd. Tak for din hurtige henvendelse wormsk8.
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
06. maj 2005 - 16:19 #4
Det var så lidt, hvad var løsningen?
Avatar billede schwinndk Nybegynder
06. maj 2005 - 16:54 #5
Det var lidt af hvert. Jeg ændrede topteksten til <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />, på alle mine sider. Så forsvandt min transparency i iframen. Min baggrund er nemlig gradient. Så lavede jeg en body css, og frys min baggrund fast til, så det vises rigtigt. Det fik altså mine scrollbars til at opføre sig på en helt anden måde.
Så det var måden jeg løste mit problem på. Men det er selvfølgelig ikke ligesom at fastlåse en af axerne, men det her er fint for mig.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:53 #6
Du skal bare sørge for at det du viser i din iframe ikke er brede end det du har difineret den som.

Opret eksempelvis en tabel på siden til din Iframe hvor du difinerer bredden til at være 2px mindre end str på din iframe.