Avatar billede pulz4r Nybegynder
05. maj 2005 - 21:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vis kun 200 første tegn i nyheden?

Hej...
Jeg sad og pillede lidt ved at få mit nyheds system, til kun at vise de første 200 tegn.
Men det vil ikke virke :/

Min kode ser sådan her ud:

<?php

include"mysql.php";

$e = $_GET["e"];

$a = 2 * $e;

$b = $a + 2 - $e * 2;

$c = $e - 1;

$d = $e + 1;

if (!$_GET["action"]) {

$query = mysql_query("SELECT * FROM nyhed") or die (mysql_error());

$total = mysql_num_rows($query);

$pages = $total / 2;

include"smilie.php";

if($e + 1 < $pages OR $d=="$pages"){ $next = "| <a href=\"?side=Nyheder&e=$d\"><b>Næste »</b></a><br><br>"; }

if($e - 1 < $pages AND $e){ $prev = "<a href=\"?side=Nyheder&e=$c\"><b>« Forrige</b></a> | "; }

else { $prev = ""; }

for ($i = 0; $i <= $total; $i++) {
  $page = $i/2;
  if(is_int($page)){
      $side = $i/2;
      $txt = $side+1;
      if($side == $e){
        $tal .= "<b>$txt</b> ";
      } else {
        $tal .=  "<a href=\"?side=Nyheder&e=$side\">$txt</a> ";
      }

if($d > $pages){ $next = ""; }

echo "

\n$prev $tal $next

\n";

    $conn = mysql_query("SELECT * FROM nyhed ORDER BY id DESC LIMIT $a,$b") or die (mysql_error());

    $total_extract = mysql_num_rows($conn);

        while ($rs = mysql_fetch_array($conn))

        {

        $nyhed = substr("$row[nyhed]", 0, 200);

        include"nyheder-smilie.php";

            $conn2 = mysql_query("SELECT * FROM nyhed_kommentar WHERE nyhed_id = '".$rs["id"]."'") or die (mysql_error());

function wraptext($var, $max_letters)
{
$max_letters = "200";
$var = substr($var, 0, $max_letters);
$var .= "...";
}

?>

<table>
<tr>
<td style="background-color: #F7F7F7; width: 766; padding-top: 2px; padding-left: 2px; padding-right: 2px; padding-bottom: 2px; border-top: 1px solid #000000; border-left: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #000000;">

<font style="font-size: 25px; color: #C5C5C5;"><b>#<?=$rs["id"]?>&nbsp;</b> </font><font style="font-size: 25px; color: #59A6E7;"><b><?=$rs["overskrift"]?></b></font> - <b><?=mysql_num_rows($conn2);?></b> Kommentar(e)<br><br>

<a href="?side=Nyheder&action=kommenter&id=<?=$rs["id"];?>"><?=wraptext($rs[nyhed]);?></a><br><br>

Skrevet af <b><?=$rs["navn"]?></b> den <b><?=$rs["dato"]?></b>
</td>

</tr>

</table><br>

<?php }?>

Håber i kan hjælpe? :)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
05. maj 2005 - 21:13 #1
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:13 #2
du kan ikke kalde variabler for "$var"
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
05. maj 2005 - 21:14 #3
og fejlen er her:

wraptext($rs[nyhed]);?

du skal jo bruge din substr variabel, $nyhed
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:14 #4
du laver det rigtige.. du skal bare finde på et nyt navn til din variabel.
Avatar billede pulz4r Nybegynder
05. maj 2005 - 21:14 #5
Kunne bedere bruge et svar, i stedet for alle de der kommentare :P
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:15 #6
hyperpreprocessor det er da rigtigt det han gør med wraptext.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:15 #7
du har fået et svar fra os begge. :o)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:16 #8
Kan man godt gå "ud af" php midt i en løkke?
Avatar billede pulz4r Nybegynder
05. maj 2005 - 21:19 #9
Kan i ikke vise mig, hvordan det præcis skal se ud?
Det ville være en meget størrere hjælp, end de der små kommentare ;)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:20 #10
ok jeg prøver at lave det som det skal være
Avatar billede pulz4r Nybegynder
05. maj 2005 - 21:21 #11
Tak
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:26 #12
<?php

include"mysql.php";

$e = $_GET["e"];
$a = 2 * $e;
$b = $a + 2 - $e * 2;
$c = $e - 1;
$d = $e + 1;
if (!$_GET["action"])
    {
    $query = mysql_query("SELECT * FROM nyhed") or die (mysql_error());
    $total = mysql_num_rows($query);
    $pages = $total / 2;
    include"smilie.php";
    if($e + 1 < $pages OR $d=="$pages")
        {
        $next = "| <a href=\"?side=Nyheder&e=$d\"><b>Næste »</b></a><br><br>";
        }
    if($e - 1 < $pages AND $e)
        {
        $prev = "<a href=\"?side=Nyheder&e=$c\"><b>« Forrige</b></a> | ";
        }
    else
        {
        $prev = "";
        }

    for ($i = 0; $i <= $total; $i++)
        {
        $page = $i/2;
        if(is_int($page))
            {
            $side = $i/2;
            $txt = $side+1;
            if($side == $e)
                {
                $tal .= "<b>$txt</b> ";
                  }
            else
                {
                $tal .=  "<a href=\"?side=Nyheder&e=$side\">$txt</a> ";
                  }

if($d > $pages)
    {
    $next = "";
    }

echo "\n".$prev . $tal . $next ."\n";

    $conn = mysql_query("SELECT * FROM nyhed ORDER BY id DESC LIMIT $a,$b") or die (mysql_error());
    $total_extract = mysql_num_rows($conn);
    include"nyheder-smilie.php";
    while($rs = mysql_fetch_array($conn))
        {
        $nyhed = substr($row['nyhed'], 0, 200);
        $conn2 = mysql_query("SELECT * FROM nyhed_kommentar WHERE nyhed_id = '".$rs["id"]."'") or die (mysql_error());

        function wraptext($var, $max_letters)
        {
        $max_letters = "200";
        $var = substr($var, 0, $max_letters);
        $var .= "...";
        }

echo
    "<table>
    <tr>
    <td style=\"background-color: #F7F7F7; width: 766; padding-top: 2px; padding-left: 2px; padding-right: 2px; padding-bottom: 2px; border-top: 1px solid #000000; border-left: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #000000;\">
    <font style=\"font-size: 25px; color: #C5C5C5;\"><b>#".$rs["id"]."&nbsp;</b> </font><font style=\"font-size: 25px; color: #59A6E7;\"><b>".$rs['overskrift']."</b></font> - <b>".mysql_num_rows($conn2)."</b> Kommentar(e)<br><br>
    <a href=\"?side=Nyheder&action=kommenter&id=".$rs['id']."\">".$nyhed."</a><br><br>
    Skrevet af <b>".$rs['navn']."</b> den <b>".$rs['dato']."</b>
    </td>
    </tr>
    </table><br>";
    }
?>
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:27 #13
Prøv at se om det her virker:

<?php

include"mysql.php";

$e = $_GET["e"];
$a = 2 * $e;
$b = $a + 2 - $e * 2;
$c = $e - 1;
$d = $e + 1;
if (!$_GET["action"])
    {
    $query = mysql_query("SELECT * FROM nyhed") or die (mysql_error());
    $total = mysql_num_rows($query);
    $pages = $total / 2;
    include"smilie.php";
    if($e + 1 < $pages OR $d=="$pages")
        {
        $next = "| <a href=\"?side=Nyheder&e=$d\"><b>Næste »</b></a><br><br>";
        }
    if($e - 1 < $pages AND $e)
        {
        $prev = "<a href=\"?side=Nyheder&e=$c\"><b>« Forrige</b></a> | ";
        }
    else
        {
        $prev = "";
        }

    for ($i = 0; $i <= $total; $i++)
        {
        $page = $i/2;
        if(is_int($page))
            {
            $side = $i/2;
            $txt = $side+1;
            if($side == $e)
                {
                $tal .= "<b>$txt</b> ";
                  }
            else
                {
                $tal .=  "<a href=\"?side=Nyheder&e=$side\">$txt</a> ";
                  }

    if($d > $pages)
        {
        $next = "";
        }

    echo "\n".$prev . $tal . $next ."\n";

    $conn = mysql_query("SELECT * FROM nyhed ORDER BY id DESC LIMIT $a,$b") or die (mysql_error());
    $total_extract = mysql_num_rows($conn);
    include"nyheder-smilie.php";
    while($rs = mysql_fetch_array($conn))
        {
        $nyhed = substr($row['nyhed'], 0, 200);
        $conn2 = mysql_query("SELECT * FROM nyhed_kommentar WHERE nyhed_id = '".$rs["id"]."'") or die (mysql_error());

        echo
        "<table>
        <tr>
        <td style=\"background-color: #F7F7F7; width: 766; padding-top: 2px; padding-left: 2px; padding-right: 2px; padding-bottom: 2px; border-top: 1px solid #000000; border-left: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #000000;\">
        <font style=\"font-size: 25px; color: #C5C5C5;\"><b>#".$rs["id"]."&nbsp;</b> </font><font style=\"font-size: 25px; color: #59A6E7;\"><b>".$rs['overskrift']."</b></font> - <b>".mysql_num_rows($conn2)."</b> Kommentar(e)<br><br>
        <a href=\"?side=Nyheder&action=kommenter&id=".$rs['id']."\">".$nyhed."</a><br><br>
        Skrevet af <b>".$rs['navn']."</b> den <b>".$rs['dato']."</b>
        </td>
        </tr>
        </table><br>";
        }
?>
Avatar billede pulz4r Nybegynder
05. maj 2005 - 21:30 #14
Den viser ingenting? :S
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:41 #15
ok
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:42 #16
<?php

include"mysql.php";

$e = $_GET["e"];
$a = 2 * $e;
$b = $a + 2 - $e * 2;
$c = $e - 1;
$d = $e + 1;
if (!$_GET["action"])
    {
    $query = mysql_query("SELECT * FROM nyhed") or die (mysql_error());
    $total = mysql_num_rows($query);
    $pages = $total / 2;
    include"smilie.php";
    if($e + 1 < $pages OR $d=="$pages")
        {
        $next = "| <a href=\"?side=Nyheder&e=$d\"><b>Næste »</b></a><br><br>";
        }
    if($e - 1 < $pages AND $e)
        {
        $prev = "<a href=\"?side=Nyheder&e=$c\"><b>« Forrige</b></a> | ";
        }
    else
        {
        $prev = "";
        }

    for ($i = 0; $i <= $total; $i++)
        {
        $page = $i/2;
        if(is_int($page))
            {
            $side = $i/2;
            $txt = $side+1;
            if($side == $e)
                {
                $tal .= "<b>$txt</b> ";
                  }
            else
                {
                $tal .=  "<a href=\"?side=Nyheder&e=$side\">$txt</a> ";
                  }

    if($d > $pages)
        {
        $next = "";
        }

    echo "\n".$prev . $tal . $next ."\n";

    $conn = mysql_query("SELECT * FROM nyhed ORDER BY id DESC LIMIT $a,$b") or die (mysql_error());
    $total_extract = mysql_num_rows($conn);
    include"nyheder-smilie.php";
    while($rs = mysql_fetch_array($conn))
        {
        $nyhed = substr($rs['nyhed'], 0, 200);
        $conn2 = mysql_query("SELECT * FROM nyhed_kommentar WHERE nyhed_id = '".$rs["id"]."'") or die (mysql_error());

        echo
        "<table>
        <tr>
        <td style=\"background-color: #F7F7F7; width: 766; padding-top: 2px; padding-left: 2px; padding-right: 2px; padding-bottom: 2px; border-top: 1px solid #000000; border-left: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #000000;\">
        <font style=\"font-size: 25px; color: #C5C5C5;\"><b>#".$rs["id"]."&nbsp;</b> </font><font style=\"font-size: 25px; color: #59A6E7;\"><b>".$rs['overskrift']."</b></font> - <b>".mysql_num_rows($conn2)."</b> Kommentar(e)<br><br>
        <a href=\"?side=Nyheder&action=kommenter&id=".$rs['id']."\">".$nyhed."</a><br><br>
        Skrevet af <b>".$rs['navn']."</b> den <b>".$rs['dato']."</b>
        </td>
        </tr>
        </table><br>";
        }
?>
Avatar billede pulz4r Nybegynder
05. maj 2005 - 21:45 #17
Mange tak, for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2005 - 21:49 #18
selv tak