Avatar billede psychedelic Nybegynder
05. maj 2005 - 16:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køler (Overclockning)

Hej Eksperter.
Jeg vil gerne høre om i ved om det vil hjælpe hvis jeg køber denne blæser: http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=12414&shopukid=1261&shopkid=606&id=56&table=Kat
Hvis jeg køber den, kan jeg så clocke den mere end jeg har gjort nu?
Jeg bruger standard blæser nu.
Igår fandt jeg en ting med 2 blæsere i, som min storebror har haft. Den smider luften ud af Kabinettet.
+ jeg vil købe en kabinet blæser (som smider luft ind).
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
05. maj 2005 - 17:23 #1
Det er bestemt en kraftig køler du har fundet og du burde kunne overclocke mere end du kan i forvejen.
Du skal lige være opmærksom på at køleren kan sidde på dit bundkort.

Hvilket bundkort og processor har du? Hvor meget kan du overclocke? Hvor meget spænding giver du processoren og hvad er temperaturen under load?
Avatar billede psychedelic Nybegynder
05. maj 2005 - 17:27 #2
Jeg har tjekket det, og køleren passer til mit bundkort (socket 754) AMD Athlon 64 bit 3000+
Lige nu har jeg clocket den til 3300+
Jeg har ikke givet den mere strøm indtil videre, for kan ikke finde stedet i min bios hvor jeg kan give den mere.. men Vcore ligger på ca 1.60.
Lige nu er min temp. ca 35 C (har en blæser til at hjælpe)
Under spil er den på ca. 42 C.
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
05. maj 2005 - 17:31 #3
Når temperaturen ikke er højere så får du nok ikke noget ud af at skifte køler.

Bliver computeren ustabil, hvis du overclocker mere?

Hvad er fabrikat og modelnummer på dit bundkort?
Avatar billede psychedelic Nybegynder
05. maj 2005 - 17:41 #4
Hvis jeg fjerner den ekstra køler (har åbnet siden), så når jeg bare har windows åben kommer temp hurtigt op på 43 C - 47 C.
http://topdata.dk/product.asp?product=961&page=1 - mit bundkort.
Hvis jeg sætter "hastigheden" op på 240 begynder den at melde explorer og alle mulige andre fejle når den når til vinduet "velkommen".
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
05. maj 2005 - 17:52 #5
På Asrock's hjemmeside står der ikke noget om at Vcore kan hæves, så tror ikke det er muligt. Desværre
Avatar billede psychedelic Nybegynder
05. maj 2005 - 18:06 #6
nej, kan det nok ikke..
Avatar billede psychedelic Nybegynder
05. maj 2005 - 19:15 #7
Tak for alle svarene.
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
05. maj 2005 - 22:04 #8
Det var så lidt og tak for point's