Avatar billede gala Nybegynder
05. maj 2005 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

text editor spørgsmål

Hej alle!
Jeg skal have lavet en text editor. Der er en række afsnit- objekter der skal hentes ind fra en DB og lægges efter hinanden så de danner en lang tekst. Et afsnit indeholder et ID-nr og en streng med tekstindhold. Det er sådan set også lykkedes. Problemet er at jeg skriver dem ud som strenge i et TextArea. Det skal kunne være muligt at redigere i tilfældigt objekt - og så gemme ændringerne i DB.
Hvordan holder man styr på hvilket objekt der ændres i når det hele bare er postet ud som strenge?
Tænker om det er en rigtigt usmart ide at skrive det hele ud som strenge? hvad gør man ellers?

På forhånd mange tak!
Gala
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
05. maj 2005 - 15:48 #1
Jeg tror ikke du har nogen mulighed for at holde styr på det, med den måde du gør det på nu.

Det jeg ville gør, var at putte alle objekterne i en liste, og så når man trykkede på det aktuelle element/objekt vises dette i et textarea. Så kan du have en 'update' knap, hvor du så kan gemme de aktuelle oplysninger.

Begrænsningen ved denne løsning er så, at du kun kan vise et objekt ad gangen.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
05. maj 2005 - 15:49 #2
Jeg kan godt lave et lille eksempel, hvis det ønskes?
Avatar billede gala Nybegynder
05. maj 2005 - 15:50 #3
nej, det du'r ikke hvis man kun kan vise ét afsnit ad gangen -  det skal jo være et dokument man retter i. I fremtiden engang skal det blive til en concurrent editor, hvor flere brugere skal kunne skrive samtidigt
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
05. maj 2005 - 15:58 #4
Hmmm... så ved jeg godt nok ikke lige hvordan den kan kringles.

Jeg skal lige en tur i tænkeboks så :)
Avatar billede gala Nybegynder
05. maj 2005 - 15:59 #5
håber det er en god tænkebox - min virker ikke
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
05. maj 2005 - 16:49 #6
Jeg må give fortabt for idag... Du skal nok over i noget med JTable for at få det til at fungere, jeg tvivler på at det kan lade sig gøre med et almindeligt textarea.
Avatar billede gala Nybegynder
05. maj 2005 - 20:05 #7
tror vist selv jeg fandt ud af det - en liste af tekstfelter i rap må hjælpe