Avatar billede gartner76 Nybegynder
28. oktober 1999 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Include filer og End

Hejsa

jeg har et lille problem med nogle funktioner soom skal includes i et dokument.

Funktionerne er teste og de virker fint, men når jeg sætter dem ind i det dokument som de skal bruges i så kommed den med en fejlmeddelelse:

'End' var ventet
getongoingorders.inc linje 14

hvorfor gør den det ?
/gartner76
Avatar billede villadsen Nybegynder
28. oktober 1999 - 16:04 #1
Kan du ikke komme med noget kode?
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
28. oktober 1999 - 16:12 #2
hvad står der i linje 14 i getongoingorders.inc ???
Avatar billede redfox Nybegynder
28. oktober 1999 - 16:22 #3
Se på getongoingorders.inc, og tæl alle "If ... Then"...

Tæl så alle "End If"...

Er der lige mange?
Nej vel?

Ellers må du tælle "Select Case ...", og "End Select"...

Avatar billede ibentz Nybegynder
29. oktober 1999 - 09:39 #4
Hej, jeg sender koden i stedet for Gartner76, der har lidt problemer med at logge på.

GETONGOINGORDERS.INC:

<Script language="VBScript" RUNAT="Server">
<!--#Include virtual="common/adovbs.inc"-->
<!--#Include file="lavrigtigtdatoformat.inc"-->

function getOngoingOrders(oversaetter)
dim DBConn, RS, Query, dag
dag = lavrigtigtdatoformat(1)
set DBConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBConn.open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\inetpub\wwwroot\ordresys1\db\scantext.mdb"
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
Query = "SELECT ordrenr FROM Oversaetter OV, Ordrer O, Ordrelinie OL, Udfoeresaf U WHERE (OL.index = O.index) and (OL.linie = U.linie) and (OL.index = U.index) And (U.oversaetter = OV.oversaetter) and (U.termin>=#dag#)"
RS.Open query, dbconn, adOpenDynamic
getOngoingOrders = RS.RecordCount
End function

</script>

NEDLAEGOVERSAETTER.ASP:

<%Option explicit%>
<%response.buffer = true %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Nedl&aelig;g overs&aelig;tter</title>
</head>
<!--#Include file="functions/HentOversaetter.inc"-->
<!--#Include file="functions/getOngoingOrders.inc"-->
<body>
<link href="Stylesheet/Styles.css" rel="stylesheet" type="text/css" src="stylesheet/styles.css">
<%    dim slags, CONTYPE, BrugerN, navn, igang
    slags = Request.querystring("TY")
    if slags = 1 then
        Contype = "Overs&aelig;tter"
    elseif slags = 2 Then
        Contype= "Administrator"
    Else
        Contype="Overs&aelig;tter&/administrator"
    end if
%>

<%    navn = HentOversaetter(session("brugernavn"))
    BrugerN = Request.Querystring("BR")
    session("BRU") = Request.Querystring("BR")
    igang = Request.Querystring("antal")
%>

<form action = "ActionNedlaegoversaetterIDb.asp?BR=&lt;%=BrugerN%&gt;" method = post>

<h2>Bekr&aelig;ft nedl&aelig;ggelse af overs&aelig;tter</h2><br>
Brugeren, der er valgt til nedl&aelig;ggelse, er: <b><%=brugerN%> </b>
<br>
<hr width="584">
<br>
<table cellpadding="4" cellspacing="2" border="1">
<tr><th>Bruger</th><th>Igangv&aelig;rende ordrer</th><th>Gadenavn</th><th>Type</th></tr>
<tr><td><%=request.querystring("OV")%></td><td><%=igang%></td><td><%=request.querystring("GA")%></td><td><%=Contype%></td></tr>
</table>
<P>
<% if igang > 0 then %>
<p>
Brugeren har stadig <b><%=igang %> igangv&aelig;rende</b> ordrer!
<p><P><p><p>
Vil du alligevel nedl&aelig;gge den valgte overs&aelig;tter?
<br>
<% else %>
Brugeren har ingen igangv&aelig;rende</b> ordrer!
<p><P><p><p>
<br>

<br><INPUT name="Bekraeftnedlaeggelsecheckbox" style="HEIGHT: 20px; WIDTH: 20px" type=checkbox> Bekr&aelig;ft nedl&aelig;ggelse af overs&aelig;tter&nbsp;</P>
<P>
<INPUT name=Nedlaegoversaetter style="HEIGHT: 24px; WIDTH: 202px" type=submit value="Slet oversætter">

</P>
<P>&nbsp;

</P>
<br>
<hr width="584">
</form>
</body>
</html>

HENTOVERSAETTER.INC:

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript" RUNAT="server">

function HentOversaetter(brugernavn)
dim DBConn, RS, Query
  set DBConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DBConn.open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\inetpub\wwwroot\ordresys1\db\scantext.mdb"
  Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
  Query = "select oversaetter from oversaetter where brugernavn = '" & brugernavn & "'"
  set RS = DBConn.execute(query)
  HentOversaetter = RS("oversaetter")
end function

</script>

Håber det kan hjælpe!

/ibentz
Avatar billede gartner76 Nybegynder
21. november 1999 - 18:42 #5
Vi har selv løst problemet med det var som redfox sagde, at der manglede et end. Det manglede dog ikke inde i den fil som vi includede men inde i den som vi skrev include taget i.
Avatar billede gartner76 Nybegynder
21. november 1999 - 18:43 #6
tjaa hvordan kan jeg dele point ud når der ikke er nogen knap til det?