Avatar billede metervara Nybegynder
04. maj 2005 - 20:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Loadvars og php returnerer navnet på variabel og ikke værdi

Hej,

Har kigget på tonvis af tutorials, men jeg kan ikke gennemskue hvad fejlen kan være.

Vil få php til at sende en variabel tilbage til flash, men jeg får kun NAVNET på variabeln og ikke VÆRDIEN.

Her er flash kode og 2 php skript. Det første virker fint, det andet giver navn og ikke værdi tilbage:

flash--------------------------
myVars = new LoadVars();

myVars.onLoad = function( success ){
    if(success){
        trace(this.n);
    } else {
        trace("Error loading page");
    }

myVars.load("getvar.php");
----------------------------------

php 1-----------------------------DETTE VIRKER
<?php
$filename="&n=patrik&";
echo $filename;
?>

flash coden oven tracer "patrik"
----------------------------------

php 2-----------------------------DETTE VIRKER IKKE
<?php
$filename="patrik";
echo "&n=".$filename."&";
?>

flash coden oven tracer ".$filename."
??? Jeg får navnet på variablen i php og ikke værdien. Hvis jeg kører php filen for sig selv så skriver den ud værdien så det må væl være noget med flash?
----------------------------------

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig. Virker som jeg er den eneste der oplever dette problem

/Patrik
Avatar billede paal_dk Nybegynder
05. maj 2005 - 18:39 #1
1. Åbn en browser til dit script (som f.eks. http://localhost/getvar.php ) og se hvad output er.
2. Kør flash loadvarsscriptet til samme url uden at ændre noget

Hvis output fra 1 er: &n=patrik&, trace flash "patrik"
Hvis output fra 1 er: &n=.$filename.&, tracer flash ".$filename."

Der er ingen måde flash kan vide hvad der foregår på serversiden som du skriver. Hvis det ikke passer med ovenstående er det fordi du browser på en cachet fil. Husk altid at cleare din cache inden du checker efter fejl. Og undgå at bruge proxy servere.

Mvh,
Pål
Avatar billede metervara Nybegynder
05. maj 2005 - 20:40 #2
Endelig.

Nu virker det. Brugte en relativ url (getvar.php) tidligere. Skiftede til absolut (http://localhost/getvar.php) og så virker det fint. :)

TAK!!!!!
Avatar billede paal_dk Nybegynder
06. maj 2005 - 15:16 #3
Velbekomme, hvis du vil have det til at virke med en relativ url, virker det kun hvis du ser .swf filen i en browser. F.eks.:

1. Åbn flash filen og brug myVars.load("getvar.php") som før.
2. Tryk ctrl-shift-f12 (export settings). Sæt hak i HTML og tryk "publish"
3. Hvis scriptet hedder "mytest.fla", hedder htmlfilen nu "mytest.html"
4. check med EN BROWSER på url'en http://localhost/mytest.html

Mvh,
Pål