Avatar billede longgaard Novice
04. maj 2005 - 00:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sende mail fra hjemmeside

I egenskab af webmaster for www.dch-herfoelge.dk er jeg blevet tilskyndet til at lave en til-/fra meldingsside til et nyhedsbrev.

Jeg er totalt blank på hvordan det skal laves, men der er følgende krav.

1)
Man skal kunne til-/framelde sig via web. (Altså være uafhængig af browsermaskinens mailklient eller mangel på samme)

2)
Brugeren skal blot indtaste den ønskede mailadresse og trykke på en tilmeld- eller afmeld knap.

3)
Til og framelding skal sende mail til webmasteren (mig) som manuelt tilføjer eller sletter adressen fra maillisten.

4)
Det skal være gratis og reklamefrit. (Ingen reklamefinansierede 3. part leverandør)

Konditioner:
Siden hostes hos b-one.net

Gode ideer efterlyses, gerne med eksempler eller links!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
04. maj 2005 - 02:08 #1
<?php
if(!empty($_GET['email']) && isset($_GET['tilfra'])) {
  $indhold = $_GET['email']." har meldt sig ".$_GET['tilfra'];
  mail("din@email.adr", "E-mail fra Herfølge", $indhold, "From: tilmeld@dch-herfoelge.dk");
  print("Mail er sendt");
} else {
?>
<form action="" method="get">
Din e-mail:<input type="text" name="email" size="20"><br>
<input type="radio" name="tilfra" value="til">Tilmeld&nbsp;
<input type="radio" name="tilfra" value="fra">Frameld<br>
<input type="submit" value="Send">
</form>

:)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
04. maj 2005 - 02:14 #2
der skal lige:

<?
}
?>

ind til allersidst
Avatar billede longgaard Novice
04. maj 2005 - 23:10 #3
-> legende.dk

Det virker fint, så du har krav på point. Læg et svar!

Men bør man ikke have nogle flere tags med, som f.eks. <html><head></head><body></body></html>.

Hvis jeg unlader dem får jeg syntaks fejl i min editor.
Avatar billede longgaard Novice
04. maj 2005 - 23:39 #4
-> legende

Har du et link til syntaksen på kommandoen mail() ?

Jeg har fået den fikse ide at sende brugeren en bekræftende mail om optagelse på listen pr automatik :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
05. maj 2005 - 15:27 #5
Du kan godt tilføje de html tags, det bliver lidt pænere kode. Jeg ville bare vise dig funktionaliteten helt enkelt.

www.php.net/mail kan fortælle dig om mail.

:)