Avatar billede cpmonster Nybegynder
03. maj 2005 - 18:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

formatering af NULL i Datagrid.

Hej eksperter

Spørgsmålet:
Hvordan formaterer jeg data i et Datagrid fra NULL, til en streg '-'og ikke et tomt felt som er default??

<%# dataBinder.Eval(Container.DataItem, "Talværdi_NULL")%>

Baggrund:
I SQL'en har jeg disse to jeg leger med lige nu:

select
  ...
    isnull(convert(char(21), convert(deciaml(19,2), [XX])) ,'-') as talværdi,
    convert(decimal(19,2), [XX]) as Talværdi_NULL
from
..
where
...

talværdi ligger intervallet 0-900, hvor alle NULL værdier kommer ud med en streg "-". Når nu jeg bruger dataset.tables(0).DefaultView.Sort = "talværdi ASC", sorterer den jo tallet som en teksttype og ikke et decimaltype, hvilket resulterer i at 5 kommer før 23 i en DESC sort. :(

Hvis jeg bruger Talværdi_NULL sorterer den helt korrekt, men viser tommer felter! hence my question at the top...

What to do?

ps. Det er IKKE en mulighed at lave sorteringen i SQL'en, da hver kørsel på denne liste tager ca 20 sec.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2005 - 18:46 #1
Nu er jeg ikke sikker på at jeg kan gennemskue data typer med mere.

Men kan du ikke bruge:

<%# dataBinder.Eval(Container.DataItem, "Talværdi_NULL") == X ? "-" : dataBinder.Eval(Container.DataItem, "Talværdi_NULL")%>

Hvor X så skal være den værdi af den type som dataBinder.Eval(Container.DataItem, "Talværdi_NULL") er
når den er NULL
Avatar billede cpmonster Nybegynder
04. maj 2005 - 02:55 #2
Altså bare lave en simpel IF omformaterings funktion?

Det skal da prøves, hvis man altså godt må lave logik inde i <%# %>, men det mener jeg ikke man må og så skal jeg lave en omformaterings funktion som returnerer '-' i tilfælde af NULL..
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2005 - 19:03 #3
du kan godt bruge operatorer og funktioner i repeatere
Avatar billede cpmonster Nybegynder
13. maj 2005 - 09:26 #4
en funktion der gør arbejdet er jo nemt nok og det er normalt det jeg bruger, det var bare ikke det jeg ledte efter :(

Jeg håbede der var en parameter eller attribute der kunne sættes på Datagrid'et eller dataset'et der kunne erstatte NULL værdier.